[53]"Chłopak z sąsiedztwa"- Kasie West

"Ponieważ to tutaj jest jak sen. Nie musi być prawdziwe. Wydaje się niemal, że unosimy się tuż za granicą świadomości, mogąc mówić wszystko, cokolwiek zechcemy, a rankiem, jak to bywa ze snami, ten stan się powoli rozwiewa.To tak, jakbyś ty spał teraz w swoim łóżku tam na górze, ja zaś w moim, a tę rozmowę toczyła nasza podświadomość."

Tytuł:"Chłopak z sąsiedztwa"
Tytuł oryginału:"On the Fence"
Autor: Kasie West 
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 12.10.2016 r.
Liczba stron: 350 
Kategoria: literatura młodzieżowa
Skończyłam czytać: 29.07.2017 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. (37/73)


Charlie jest chłopczycą. Wychowywana w środowisku trzech starszych braci, ojca i sąsiada woli grać w kosza, niż chodzić na zakupy. Jednak po raz kolejny dostaje mandat za przekroczenie prędkości, przez co ojciec każe jej znaleźć prace. Dostaje prace w jednym z butików, przez co musi inaczej się ubierać i malować. Charlie doświadcza innego życia, zachowuje się tam jak kobieta. A swym wyglądem przykuła wzrok jednego z przystojnych chłopaków. Tyle, że dziewczyna jest zakochana w kimś innym, ale nie chce mu o tym mówić, aby go nie stracić. 

Kolejna książka Kasie West pełna uroku i piękna. Tym razem główną bohaterką jest Charlie, której matka odeszła, gdy była bardzo mała. Wychowywana w towarzystwie chłopaków, gra w kosza i kocha biegać. Nie wychodzi na zakupy, nie maluje się... Ale wydaje się świetną przyjaciółką,  przez te 350 stron zdążyłam poznać Charlie i ma mało wad. Należy zdecydowanie do tych postaci, których nie da się nie polubić. Bracia bohaterki w tej książce zachowują się jak prawdziwi. A ich sąsiad Bradley zmaga się z problemami w domu, ale też jest wyrozumiały dla Charlie. 

"Sami kształtujemy nasze życie….

Kiedy zaczynałam tą książkę miałam wrażenie, że nie dorówna ona poprzednim, które czytałam. Ale często widziałam, że to właśnie "Chłopak z sąsiedztwa" jest lepszą książką. Na czym polegał mój problem, pierwsze strony mnie nudziły, trudno mi było wciągnąć się  w historię. Kiedy przełamałam ten moment czytałam bardzo szybko i miło spędziłam czas, tak jak przy książkach autorki wcześniej przeze mnie przeczytanych. 

Wątek miłosny w tej książce jest niesamowity. Charlie nie spotykała się nigdy z kimś i kiedy atrakcyjny chłopak zaczyna się nią interesować czuje się w końcu jak prawdziwa dziewczyna. Potem się jednak orientuje, że to nie w nim jest zakochana. Nie ma trójkąta miłosnego, jak z początku można by się spodziewać. 

"Wybuchnęłam cichym, drwiącym śmiechem. - O tak, być sobą. Przewracanie kolesiów, taplanie się w błocie, zdobywanie przyłożeń, to naprawdę działa na facetów.- Na niektórych działa.- Serio, Braden? Na jakich? No powiedz. Bo przez pięć ostatnich lat mojego życia uprawiam sport z wciąż tą samą dziesiątką facetów i żaden z nich do mnie nie wystartował ani tym bardziej nie chciał się ze mną umówić. Ani jeden! Czy uważasz, że któryś z nich widzi we mnie kogoś, z kim wybrałby się na randkę? Oczywiście, że nie. Widzą we mnie... [...] A, prawda, wielką, krzepką dziewuchę. A jeśli będą chcieli się z kimś umówić, wybiorą się do galerii handlowej lub do klubu i poszukają tam dziewczyny w obcisłych ciuchach, która ma zrobione paznokcie i chichocze z ich żartów."

Kasie West porusza dosyć ciekawe sytuacje. Kiedy ojciec samotnie wychowuje córkę.  Krępujące momenty, to jak nie wie jak ma się zachować czasami. Ale też sytuacje, jak traktują ją Charlie bracia. Nie jak normalną dziewczynę, ale jak kogoś kto wykonuje z nimi wyzwania, gra w kosza... 

Jak można zauważyć to w książkach Kasie West jest jakaś tajemnica, a więc w i tej nie może zabraknąć sekretów. Tym razem jest to bolesna prawda związana ze śmiercią matki Charlie. A nocne koszmary bohaterki, każdej nocy przypominają jej o wypadku. 

"Bywa, że spodziewamy się od ludzi więcej, niż mogą nam w danym momencie dać."

Podsumowując: "Chłopak z sąsiedztwa" jest kolejną piękną powieścią Kasie West. Książka dorównuje innym lekturom autorki. Jest pisana lekkim i przyjemnym dla czytelnika stylem. Pisarka po raz kolejny urzekła mnie historią, która mogłaby wydarzyć się we współczesnym świecie, poruszając problemy nastolatków.  

Udostępnij ten post

40 komentarzy :

  1. Bardzo dużo dobrego słyszałam ostatnio o tej autorce. Nigdy nie zagłębiałam się w jej twórczość, ale wygląda na to, że w końcu nadszedł czas :)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę ostatnio i mam podobne odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ta autorka w ogóle nie ciekawi i nie mam zamiaru sięgać po jej książki. Po prostu nie moje klimaty :)

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale dla każdego co innego :)

      Usuń
  4. Nie znam jeszcze tej autorki, Książka jakoś bardzo mnie nie przyciąga, ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, autorka pisze świetnie :D

      Usuń
  5. Trochę tak nie mój przedział wiekowy ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż trudno zdecydować, która powieść autorki jest najlepsza ;) Dla mnie każda była dobra i czekam na kolejne :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory czytałam tylko "Chłopaka na zastępstwo". Kasie West może nie ujęła mnie za bardzo, ale chcę przeczytać inne jej książki. "Chłopak z sąsiedztwa" też jest w moich planach, ale wydaje mi się, że najpierw zapoznam się z "Chłopakiem z innej bajki"

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje zacznij od "Chłopak z innej bajki" :)

      Usuń
  8. Dobrze, że książka dorównuje pozostałym, bo tej książki jeszcze nie czytałam, a reszta książek autorki bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To moja pierwsza książka tej autorki i cóż, była... urocza. Umiliła mi dwa letnie wieczorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio moja przyjaciółka się nią zachwycała, więc może sięgnę. :)
    Strasznie dawno mnie u Ciebie nie było! :/ Wybacz.
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało, mnie u Ciebie też długo nie było ;/

      Usuń
  11. Uwielbiam książki tej autorki :) Najmniej przypadła mi do gustu "Blisko Ciebie" :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, akurat ta jeszcze przede mną :)

      Usuń
  12. Jak dotąd natykam się na bardzo podzielone opinie o książkach tej autorki. Jedni chwalą ich lekkość, inni zarzucają, że są zbyt banalne. Chyba muszę przekonać się sama, tym bardziej, że "Chłopak z sąsiedztwa" zapowiada się naprawdę fajnie :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj, dla mnie ma świetne książki ta autorka :D

      Usuń
  13. Muszę w końcu przeczytać coś tej autorki, bo jeszcze nie miałam przyjemności...

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam i byłam zachwycona. Świetna historia. Kasie jest cudowna! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwsza książka tej autorki po jaką sięgnęłam i nie żałuję. Bardzo mi się spodobała, ma w sobie to coś co sprawia, że nie mogłam się oderwać i totalnie zapomniałam o realnym świecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak wszystkie książki tej autorki! :D

      Usuń
  16. Hmmm, o autorce wiele słyszałam, ale jak dotychczas nie trafiła w moje ręce. Może teraz przyszedł czas...? Zwłaszcza, że lubię takie tematy jak samotny ojciec wychowujący córkę, to wzbogaca czytelnika o nowe doświadczenia. Ciekawa recenzja, jeśli książka wpadnie i w ręce to chętnie ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś bardzo chciałem przeczytać, którąś z książek tej autorki, ale chyba już mi przeszło, mimo że słyszę same pozytywne opinie.

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej to czytaj, nie poddawaj się xD

      Usuń
  18. Zdecydowanie nie mój typ książek. Jednak muszę przyznać, że okładkę ma piękną. :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na "Mapę kości" / herbaciane recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale czasem warto zrobić jakiś wyjątek :)

      Usuń
  19. Mam ogromną słabość do książek tej autorki :* Aktualnie czytam Chłopaka z innej bajki i również bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam jeszcze okazji czytać tej książki, ale zaznajomiłam się już z innymi, które wyszły spod ręki tej autorki i jestem pod ich ogromnym wrażeniem. "P.S. I LIKE YOU" była dotąd moją ulubioną, a teraz planuję zakupić także tą (a Twoja opinia tym bardziej utwierdziła mnie w fakcie, że muszę ją mieć), więc zobaczymy, czy porwie mnie równie mocno co poprzednie. Mam nadzieję, że się nie zawiodę! Miłego dnia! ♥

    Zapraszam także do siebie: http://niepoprawnarecenzentka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie jestem w trakcie czytania "PS. I LIKE YOU" i jestem zauroczona tą historią ♥

      Usuń