[52] "Ból za ból"- Jenny Han, Siobhian Vivian

"Przypominało to przeznaczenie albo magię – te dziewczyny zjawiły się w moim życiu dokładnie wtedy, gdy najbardziej ich potrzebowałam."

Tytuł: "Ból za ból"
Tytuł oryginału:"Burn for burn"
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian 
Wydawnictwo: Feeria Young 
Data wydania: 15.06.2017 r.
Cykl: "Ból za ból"
Tom: 1
Liczba stron: 400
Kategoria: literatura młodzieżowa 
Skończyłam czytać: 28.07.2017 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. (36/73)


Mare, Lillia i Kat- trzy dziewczyny, które kończą szkołę średnią. Każda z nich należy w szkole do innej grupy. Mare ta nowa uczennica, Lillia ta popularna i Kat z straszną reputacją, za sprawą Rennie. W szkole udają, że się nie znają, aby nikt nie pomyślał o intrygach, które wspólnie wymyślają dla trzech osób, na których chcą dokonać zemsty. 

Mare jest nową uczennicą na wyspie Jar, trudno jej się we wszystkim odnaleźć. Dodatkowo ma za sobą straszną przeszłość, wiążącą się z jednym z uczniów w nowej szkole. Lillia za to należy do popularnej paczki w szkole. Jednak bardzo martwi się o swoją młodszą siostrę Nadię.  Kat za to kiedyś przyjaciółka Rennie i Lilli została zapomniana, zepchnięta, a dzięki byłej przyjaciółce krążą o niej fałszywe plotki. Trzy różne dziewczyny i trzy sytuacje, z których każda dąży do zemsty. 

Ze stylem Jenny Han już się wcześniej zapoznałam, czytając min. "Do wszystkich chłopców, których kochałam"- uważam, że to było udane spotkanie z twórczością pisarki. Za to drugą autorkę, kojarzę z książki "Fatalna lista", której pomysł bardzo mi się spodobał, jednak przestałam czytać po kilku stronach. A jak było z "Ból za ból"? Wciągnęłam się w książkę i nawet na chwilę nie czułam braku akcji, niepotrzebnych dialogów czy też opisów. 

Narracja jest opowiadana na przemian przez główne bohaterki, dzięki czemu możemy zobaczyć w jakiej się znajdują sytuacji i jakie uczucia im towarzyszą.

Pomysł na fabułę, jest ciekawy i oryginalny. I naprawdę dobrze wykreowany. Nie da się nie odczuwać emocji przy tej książce. Mamy trzy zemsty, czyli trzy plany na troje ludzi, którzy są bliscy jednej z bohaterek. Za każdym razem, kiedy dziewczyny snuły potajemne intrygi, byłam ciekawa co teraz wymyślą. A uwierzcie każdy plan był bardziej okrutny od ostatniego. 
Momentami miałam odczucie, że boje się Kat, która moim zdaniem najbardziej pragnęła zemsty. 

"Ból za ból" chociaż jest pierwszym tomem cyklu, zostawił sporo pytań, na które najlepiej teraz chciałabym znać odpowiedzi. Czuje pewien niedosyt po przeczytaniu lektury, która kończy się balem. Dzieje się tam okropne zamieszanie i jestem tak ciekawa jak, czemu i dlaczego tak wyszło. 

Wątek miłosny, nie jest na pierwszym planie, ale jednak jest w książce. Myślałam, że w tej książce go nie znajdę, bo w końcu zemsta. Jednak nie odgrywa on najważniejszej roli, ani nie jest na pierwszym planie. Przynajmiej nie ma trójkątów miłosnych. 

Podsumowując: Przy książce "Ból za ból" nie da się nudzić, akcja toczy się szybko i jest przepełniona intrygami, planami zemsty głównych bohaterek. Autorki stworzyły ciekawą, a przede wszystkim oryginalną historię. 

Udostępnij ten post

39 komentarzy :

  1. Ja niestety omijam takie książki, jak się tylko da...

    OdpowiedzUsuń
  2. I love your blog ! Great post dear ♥
    If you want check out my blog . I write about fashion,beauty and lifestyle. Maybe we can follow each other and be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że by mi się spodobała. Ostatnio ciągnie mnie do policealnych historii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie licealnych, ostatni rok :D

      Usuń
  4. Czasami lubię zanurzyć się w historiach o licealnych dramach i tematach pochodnych. Jednak przez większość czasu raczej nie sięgam po takie książki ;)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, ale właśnie jakoś wpadła mi ta książka ( e-book) do rąk :D

      Usuń
  5. Mnie również bardzo przypadła do gustu. Ciekawa, dobrze przemyślana i świetnie napisana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo! Z młodzieżówek, to ja już dawno wyrosłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młodzieżówki można czytać, kiedy się tylko chce xd

      Usuń
  7. Sama nie wiem czy to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiedziałam, trzeba się przekonać i przeczytać :D

      Usuń
  8. ,,Ból za ból" kojarzy mi się odrobinę z ,,Pretty Little Liars". Sporo słyszałam o tej trylogii ale opinie na jej temat są raczej mieszane, jako nastolatka prędzej czy później na pewno sięgnę po tę pozycję, ale nie mam pojęcia kiedy, bo ostatnio to zaczytuję się w fantastykę i thrillery psychologiczne.
    Bardzo ciekawa recenzja ;)
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam na początku takie odczucie, ale okazały się to dwie różne historie :) Haha, ja bardziej skacze w wakacje po gatunkach i czytam, co popadnie mi w ręce :D Dziękuję xoxo

      Usuń
  9. Wydaje się ciekawą książką :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem przekonana czy temat licealnych intryg jest czymś co zaciekawiłoby mnie jako czytelnika. Chociaż mi też kojarzy się z PLL, a to całkiem ciekawie się kiedyś czytało :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PLL, a "Ból..." to dwie różne historie :)

      Usuń
  11. Mam w planach. Właśnie wiele osób chwali jak Ty, mimo iż nie jest jakaś ambitna lektura. Także kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety nie czytam za często młodzieżówek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda ;/ Ja czytam przeważnie młodzieżówki :)

      Usuń
  13. Na młodzieżówki muszę mieć odpowiedni nastrój, ciekawa jestem, czy ta powieść przypadłaby mi do gustu. Skoro na pierwszy planie jest zemsta, a nie miłość, to kto wie.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, też mnie to zaciekawiło :D

      Usuń
  14. Ostatnio wpadła mi w ręce i naprawdę świetnie się ją czytało :)

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w sumie świeżo po poznaniu III części. Niedługo skleję recenzje o ostatnim tomie. Będzie się działo w dalszych częściach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jestem ciekawa Twojej recenzji :)

      Usuń
  16. Hmm.. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. Szacunek za wyzwanie na 73 książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dziękuję. Może dam radę :D

      Usuń
  17. Zemsta w liceum :) Trochę to trąci serialem "Szkoła" i tanią koreańską dramą, ale kto wie czy przeczytanie tego nie sprawiłoby trochę radości :)

    Pozdrawiam
    mowmikate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie jest to podobne do tego serialu :D

      Usuń
  18. Już sam oryginalny pomysł na fabułę jest czymś niezwykłym w dzisiejszych książkach :) za to autorce należy się wielki plus :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oryginalny pomysł, ciekawa historia no i zemsta. Zemsta to częsty motyw, ale w przypadku młodzieży jest też często wyjątkowo ekspresyjna i wyrachowana. Jednak to chyba nie jest książka dla mnie. Okrucieństwa jednych dziewcząt względem drugich w wieku szkolnym nigdy mnie nie pociągały, na co dzień dość takich historii słyszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka może być niezmiernie ciekawa. Postaram się wcisnąć ją na listę ;)

    OdpowiedzUsuń