Książki na lato

Hejka! :) 
  Wakacje zaczęły się już kilka tygodni temu, a więc więcej czasu na czytanie! Ale w czasie wolnym i w lato,  nie tylko można sięgać po te cienkie, lekkie i przyjemne książki. W  tym poście pojawią się przeróżne książki, zarówno te fantastyczne, jak i realistyczne.  Mamy wakacje, czyli najlepszy czas na sięgnięcie po też dłuższe lektury. Mam nadzieję, że coś tutaj dla siebie znajdziecie. 



Książki fantastyczne. Jeśli czytacie dłużej możecie zauważyć, że to mój ulubiony gatunek. A wakacje to świetny moment, żeby przenieść się do innego świata :D Najpierw zacznę od serii.

- "Harry Potter"- J.K.Rowling. Każdy z Was na pewno słyszał o tej serii. Chociaż akcja dzieje się tylko przez kilka stron w wakacje, to i tak czyta się niesamowicie. Nie każdy lubi szkołę, ( tylko jakaś większa połowa) ale Hogwart jest najwspanialszą szkołą magii. Ja do tam bym chodziła nawet w wakacje. Kolejny powód tylko pierwsze 3 części Harr'ego Potter'a są krótsze, dalsze to spore cegiełki. Większość osób pewnie dobrze zna tą serię, ale śmiało można sięgnąć po nią znowu, są to te książki do których się wraca :)


- Seria "Lux"- Jennifer L. Armentrout. Historia o kosmitach z dużym poczuciem humoru. Ja jestem po 3 tomach ( nadal nie mogę się pozbierać po zakończeniu 3) . Seria liczy 5 tomów i jakie one mają śliczne okładki *.* Ja jestem bardzo zachwycona tymi książkami, choć jeszcze wszystkich nie przeczytałam,  ( nadrobię to w wakacje) to bardzo polecam Wam tą serię.  Recenzja 3 tomów: Obsydian, Onyks, Opal.

Seria realistyczna :

- Teraz seria, którą sama muszę dokończyć. Niestety przeczytałam tylko dwa razy pierwszy tom, z racji, że to lektura szkolna. A pozostawiłam resztę, a mowa o Ani z Zielonego Wzgórza- Lucy Maud Montgomery. Nie wiem jak można nie pokochać tej książki, wprawdzie Ania bywa irytująca i bardzo często wybucha złością. Ale ta książka jest napisana tak cudownym stylem, że przeczytajcie koniecznie. (jeśli nie czytaliście to obowiązkowo xd, a jeśli pokochaliście tą historię to warto odświeżyć) 

To może teraz trylogie. Czytam je częściej i naprawdę wolę niż serie, ale dam tutaj tylko 2 i 3 powieści jak na razie dwu tomowe. 

- W tym zestawieniu nie może zabraknąć mojej ulubionej trylogii, jeszcze niedawno temu, była trudno dostępna, ale wyszło nowe wydanie teraz :D Trylogia Czasu- Kerstin Gier. Nigdzie nie znajdziecie schematu, za to podróże w czasie, ostatnio, czyli w niedzielę obejrzałam po raz nie pamiętam który filmy. Uwielbiam je, ale książki kocham ♥ Po trylogię warto sięgnąć w wakacje, lepszego czasu na podróże w czasie sobie nie wyobrażam! :D


- Trylogia o Wiktorii, czyli "Ja, diablica", "Ja, anielica"i "Ja, potępiona". Wprawdzie 3 tom mi się mniej podoba. Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo polecam. Pani Miszczuk oferuje świetną zabawę, z 2 niesamowitymi diabłami,a właściwie to 3, poczuciem humoru i świetnymi przygodami na ziemi, w piekle, w niebie i w tartarze. 

- Teraz książki z cyklu: "Piętno Krwawej Hrabiny". Audra wyczyściła sobie pamięć, nie ma dobrze pojęcia kim jest, kiedy ktoś jej mówi, że musi uciekać. Jest potomkinią Elżbiety Batory. W pierwszym tomie można znaleźć kilka minusów, za to w drugim, mnie Pani Lee zachwyciła. Kolejne powody, że jest to książka na wakacje: czyta się błyskawicznie i można zwiedzić tyle krajów. Recenzja: "Potomkowie" i "Pierworodna".

- Książka z cyklu "Łowczyni", o takim samy tytule. Jest to powieść 2- tomowa, ale ja czytałam tylko 1. Elizabeth jest łowczynią, jej zadaniem jest usunięcie magii na terenie państwa. Jednak niespodziewanie, to Elizabeth zostaje oskarżona. Ja tą książkę bardzo polubiłam i chyba powinnam ją jeszcze raz przeczytać. Recenzja: "Łowczyni".

- Przeczytałam tylko pierwszy tom, drugi został chyba miesiąc temu wydany. "Magonia" tak warto się dać ponieść tej książce. Maria Dahvana Headley stworzyła cudowny świat w chmurach. 

Książki jedno tomowe. 

- Zacznę od klasyku: "Mały Książe". Książka jakich jest mało, piękna i wzruszająca. Nie zajmie Wam dużo czasu, bo tylko jakieś 1-2 godziny. A naprawdę warto, za każdym razem można zobaczyć inny przekaz. Antoine de Saint-Exupery napisał świetną książkę, którą warto przeczytać. A latem jest moim zdaniem najlepiej :)

-"Mała księżniczka"-Frances Hodgson Burnett. Kolejny klasyk, który czytałam ze 4 lata temu i nadal pamiętam. Książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Opowiada o małej dziewczynce, która przeprowadza się z Indii do Londynu, aby zdobyć wykształcenie. Sara jest bardzo mądra, ale też i bogata, jednak kiedy umiera ojciec dziewczynki, ta zostaje służką. Mnie ta historia bardzo wzruszyła i bardzo polubiłam Sarę.  

- "Kochani, dlaczego się poddaliście?"-Ava Dellaira. Ta książka bardzo mi się kojarzy z wakacjami i latem, ponieważ czytałam ją właśnie rok temu. Nie czytałam jeszcze nic podobnego, bohaterka Lauren  nie może pogodzić się ze śmiercią siostry i zaczyna pisać listy. Listy do sławnych osób, czemu się poddały i tak wcześnie zmarły. 

- "Ponad wszystko"- Nicola Yoon. Akcja dzieje się latem, wzrusza. Powtórzę się po raz kolejny, piszę to chyba wszędzie, ale zakończenie tej książki mnie zaskoczyło i uważam, iż powinno być inne wytłumaczenie, a nie takie. Pomimo zakończenia, książka naprawdę godna polecenia lekka i jest krótka. 

- "Dziewczyna z pomarańczami"- Jostein Gaarder. Kolejna wzruszająca książka, nie mam pojęcia czemu wszystkie kojarzą mi się z latem. Ta książka bardzo mi zapadła w pamięć, nie wiem czy ktoś z Was pamięta, ale to była moja pierwsza recenzja na blogu. xd Ale książka opowiada o Georg'u, któremu zmarł ojciec. Chłopiec dostaje od niego list, który opowiada o miłości. Recenzja: "Dziewczyna z pomarańczami". 

- Polecam książki Kasie West. Ja czytałam "Chłopak na zastępstwo" i "Chłopak z innej bajki". Obydwie książki mnie urzekły. Autorka ma świetny styl pisania. A jej twórczość czyta się bardzo szybko i przyjemnie. 

To na tyle książek polecanych przeze mnie, mam nadzieję, że post Wam się spodobał i znaleźliście coś dla siebie.  Możecie też polecić jakieś książki mi, bo ostatnio słabo mi idzie z czytaniem. I nie wiem jak będzie z postami, ponieważ 10 lipca wyjeżdżam na 2-tygodnie do Stegny, jeśli dam radę to coś się pojawi i może spróbuję nadrobić zaległości na Waszych blogach.  Życzę Wam udanych wakacji! :D 

Udostępnij ten post

42 komentarze :

  1. Harry'ego Pottera czytałam łącznie dziewięć razy, każde kolejne spotkanie z Harrym było tak samo niesamowite jak osiem lat temu, gdy sięgałam po Harry'ego po raz pierwszy. W sierpniu chciałabym przeczytać wszystkie siedem tomów jeszcze raz, bo kocham Hogwart i historię, która toczy się pośród jego murów.
    ,,Anię z Zielonego Wzgórza" czytałam w piątej klasie jako lekturę, książka spodobała mi się tak bardzo, że pochłonęłam ją w jeden dzień, później okazało się, że są kolejne tomy, no i tak jakoś przeczytałam wszystkie, teraz czaję się na przepiękne wydanie Anii (wszystkie części w jednej książce) i prawdopodobnie wtedy jeszcze raz wrócę do serii Lucy Maud Montgomery, to będzie jak powrót do czasów dzieciństwa. ,,Trylogię Czasu" również przeczytałam całą w bodajże dwa dni, co jest czystym szaleństwem, bo rzadko zdarzały się książki, które czytałabym z większą chęcią. Oczywiście filmy też obejrzane i mimo że różnią się od książek to i tak są genialne! Seria Lux też za mną XD Daemon och dla niego to bym w ogień poszła! :D Pierwsze trzy tomy były bardzo zabawne, czwarty i piąty troszkę mniej, bo przede wszystkim wszędzie szerzyła się rozpacz (prawie bym coś zaspojerowała, więc uczynnie skasowałam ostatnie zdanie XD) ,,Ponad Wszystko" przeczytałam jakoś w czerwcu jest to książka bardzo przyjemna w czytaniu, z jednej strony lekka i urocza z miłością kiełkującą w tle, a z drugiej mamy chorobę głównej bohaterki, jej marzenia i chęć poznania świat. Książka idealna na lato!
    Od Kasie West przeczytałam jak do tej pory dwie książki ,,P.S. I Like You" no i ,,Chłopaka z innej bajki" obie te książki (jak i zapewne reszta książek Kasie West) są idealnymi propozycjami czytelniczymi na lato, obie, które do tej pory przeczytałam bardzo mi się podobały więc pewnie niebawem sięgnę i po ,,Chłopaka na zastępstwo" i po ,,Chłopaka z sąsiedztwa" a także po najnowszą książkę, która swoją premierę ma dzisiaj!
    Z kolei ,,Kochani, dlaczego się poddaliście" to książka, której fenomenu nie ogarniam i która kompletnie do mnie nie przemówiła, mimo że sam pomysł na napisanie książki w formie listu do sławnych osób, był bardzo ciekawy!
    Post przyjemny w czytaniu a i książki (no i serie) które wymieniłaś, faktycznie są dobrym wyborem na wakacje. Mimo że większość z nich już czytałam to i tak czytałam twój post z ogromną chęcią i radochą, bo mamy dość podobne gusty czytelnicze ;D
    Pozdrawiam cieplutko i życzę zaczytanego lipca! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow 9 razy to naprawdę coś cudownego! :O Ja Anię czytałam w wakacje jak szłam do 6 klasy, a potem znowu bo okazała się lekturą i też tak szybko ją pochłonęłam :D "Trylogia Czasu" wymiata! xd ♥ Jakieś 10 minut temu skończyłam 4 tom i nawet nic mów, jestem załamana. Kurde, obydwie dzielimy miłość do Deamon'a może powinnyśmy zrobić o tym wspólny post? XD Zgadam się w 100 % do "Ponad wszystko" :D Ale świetnie, ja też muszę nadrobić te książki Kasie West oprócz "Chłopak na zastępstwo" :D Mi "Kochani dlaczego się poddaliście?" strasznie się podobało, ale nie wiem, czy jeśli sięgnęłabym po tą książkę teraz, to by mi się tak bardzo spodobała jak wtedy :) Hahaha ojejku jaka Ty kochana! Że mamy podobny gust czytelniczy zauważyłam, naprawdę musimy zrobić jakiś wspólny post! XD Również pozdrawiam ♥

      Usuń
  2. "Ponad wszystko" zdecydowanie! Właśnie niedługo chcę zabrać się za "Chłopaka z sąsiedztwa"

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele książek z Twojego zestawienia mam w planach przeczytać. Serie jak i pojedyńcze książki. Widzę, że mamy podobny gust czytelniczy chociaż ja pewnie bym dodała do swojego zestawienia (które planuje nie długo wstawić na bloga) kilka erotyków jeszcze. ;)

    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ale świetnie. Kolejna osoba ma podobny gust czytelniczy co ja :D Naprawdę rozważam teraz post z osobami, które czytają takie książki jak ja :D

      Usuń
  4. Lux i HP obowiązków wszyscy muszą poznać

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam 21 lat i nie czytałam Harrego ale mnie do niego ciągnie! :D Może i sięgnę po tę serię, bo film uwielbiam <3 No i chciałabym przeczytać "Ponad wszystko" jak mi się nie uda to obejrzę film! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najwyższy czas nadrobić zaległości! :) "Ponad wszystko" jest bardzo krótką i przyjemną książka, więc na pewno się uda :D

      Usuń
  6. Zamierzam się wziąć za "Ponad wszystko". Bardzo też właśnie polecam książki autorki Kasie West, lekkie przyjemne, idealne na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Kasie West jest genialna! :D

      Usuń
  7. Mam wielką ochotę, żeby wrócić do HP oraz Ani z Zielonego Wzgórza :) Dawno nie czytałam tych książek i nie do końca pamiętam fabułę...


    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie na pewno trzeba przeczytać ponownie! :D

      Usuń
  8. Harry <3 Ania <3 Te już przeczytane. Własnie zabieram się za "Ponad wszystko" i "Chłopaka z sąsiedztwa". Świetny post! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze chwile przy książkach zawsze z Harrym i Anią xd Zachęcam, chociaż tej książki akurat Kasie West nie czytałam to na pewno jest cudowna :D

      Usuń
  9. Do Harrego i Ani też chcę wrócić w te wakacje, a książki Kasie West są przecudowne :)

    Pozdrawiam Agaa i zapraszam na Book Tour.
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/07/book-tour-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo ja zamierzam przeczytać "Kochani dlaczego się poddaliscie" i "Ponad wszystko" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę wspaniale spędzonego czasu przy nich :D

      Usuń
  11. O, akurat w tym miesiącu zabieram się za "Czerwień rubinu"- jestem ciekawa jak wypadnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Och, też jestem fanką fantastyki <3.
    Harry Potter to seria mojego dzieciństwa. Chciałabym ją kiedyś na spokojnie powtórzyć!
    Ania z Zielonego Wzgórza <3. Czytałam tylko raz, gdy byłam dzieckiem, ale miło wspominam. Czytałam w sumie tylko dwa tomy, w tym jeden dotyczył historii Ani, kiedy była już dorosła. Ostatnio kupiłam sobie swój własny egzemplarz!
    O trylogii czasu słyszałam, ale nigdy jej nie czytałam, muszę to nadrobić c:
    Serii "Ja, diablica" nieznoszę ;____; może to dlatego, że jestem za stara na ten humor i zbyt prostą fabułę.
    "Łowczyni" i "Ponad wszystko" w kolejce <3.
    Fajne podałaś pozycję!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O już coś nas łączy! xd ♥ Na pewno trzeba :D Ale cudownie, ja czytałam tylko 1 tom.. "Trylogia Czasu" obowiązkowo :D Oj, ale to tylko jedna seria xd "Łowczyni" jest cudowna, zresztą "Ponad wszystko" też :D Dziękuje bardzo ♥♥♥

      Usuń
  13. Zdecydowanie wakacje, to jak dla mnie najlepszy czas, aby wrócić do świata czarów i magii. Poza tym "Więzień Azkabanu" leży nawet na mojej półce i czeka na swoją kolej :D Ania z Zielonego Wzgórza - czyli coś, co każdy kocha, a ja wręcz nienawidzę. Resztę książkę znam, kilka przeczytałam, ale nie darzę ich szczególną sympatią. Ot, książka jak książka. :D

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Harry zawsze xd <3 Ania jest cudowna, ale bywa irytująca :D

      Usuń
  14. Super pomysł na wpis.Trylogię czasu czytałam i kocham.Pierwszy tom średnio mi się podobał,ale z każdym następnym coraz bardziej pokochałam tę trylogię ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi chyba najbardziej przypadł pierwszy tom do gustu, a kolejne też mnie zachwyciły :D

      Usuń
  15. Mam ogromną ochotę po raz kolejny sięgnąć po Harryego Pottera, ale zaczęła mnie ostatnio fascynować również Trylogia Czasu
    Pozdrawiam i zapraszam na nową recenzję do mnie, Herbaciane recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam ochotę znowu na Harrego, ale nie wiem czy się wyrobię w te wakacje :D Trylogia Czasu jest świetna! <3

      Usuń
  16. Serię LUX, a przynajmniej pierwszy tom planuję na sierpień, bo już dość mam odkładania tych książek ;) A powieści Kasie West uwielbiam, tylko powinna wychodzić co najmniej jedna miesięcznie, bo za szybko się je pochłania i chcę się więcej.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie trzeba przeczytać :D Haha, trudno się z tym nie zgodzić :)

      Usuń
  17. HP to super opcja na lato, w szczególności wakacje :) Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się ją odświeżyć, choć za bardzo się na to nie zapowiada :( Lux rzeczywiście mają śliczne okładki, a grzbiety to już w ogóle obłędne, ale pod względem historii jestem totalnie na NIE. Przeczytałam całą serię i nie mam zamiaru już do niej wracać, jak dla mnie była po prostu słaba. Trylogię czasu chcę przeczytać, ale raczej w wakacje się to nie uda :/ Kochani dlaczego się poddaliście, była przeciętna i już do niej nie wrócę. Jeśli chodzi o Ponad wszystko, to historia świetna na lato :D Aktualnie czytam drugą książkę autorki i doskonale wpisuje się na letnie popołudnie :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) To tak jak u mnie :D Ja akurat jestem zachwycona tą serią, teraz już po 4 tomie i mam nadzieję, że 5 tylko dopełni tą serię :D Właśnie też muszę przeczytać "Słońce też jest gwiazdą" :D

      Usuń
  18. Zdecydowanie wakacje to idealna pora na HP - właśnie latem kilka lat temu zaczęłam przygodę z HP :) Myślę, że i w tym roku poświęcę te serii swoją uwagę, bo zdecydowanie zasługuje na to, by do niej wracać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaczęłam latem przygodę z Harrym :D

      Usuń
  19. Książki Kasie West już czytałam, a z innych proponowanych mam ochotę tylko na Ponad wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przede mną jeszcze Harry cały i Trylogia Czasu ;) Ale na pewno to nadrobię ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, powodzenia i mile spędzonego czasu przy tych książkach:D

      Usuń
  21. Zgadzam się, że trylogia o Wiktorii Biankowskiej jest idealnym wyborem na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze ten humor w trylogii :D

      Usuń