[47] "Naznaczona"- Kristin Cast, P.C. Cast

"[...]ciemność nie zawsze oznacza zło, a światło nie zawsze niesie za sobą dobro."


Tytuł:" Naznaczona"
Tytuł oryginału:"Marked"
Autor: Kristin Cast, P.C. Cast
Wydawnictwo:Książnica
Seria: Dom Nocy
Tom: 1
Data wydania: 13.11.2009 r.
Liczba stron:328
Kategoria: fantastyka
Skończyłam czytać: 18.06.2017 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. (31/73)


Zoey Redbird zostaje oderwana od swojego zwykłego życia, podczas kiedy jest w szkole zostaje naznaczona. Udaje się do domu nocy, gdzie zostaje adeptką. W domu nocy bohaterka uczy się, żeby przejść przemianę w wampira. Dodatkowa jest inna niż wszyscy, ma cechy, które osiągają dorosłe wampiry. 

Tak dobrze widzicie, to książka o wampirach. A teraz zastanówcie się, kiedy ostatnio czytaliście jedną z tych książek, na które kilka lat temu był ogromny szał. Ja mogę się przyznać, że uwielbiałam oglądać "Zmierzch", czytać książki w szkolnej bibliotece jak leci, byleby o wampirach i zapadła mi w pamięć jedna książka, którą uwielbiam i bardzo Wam polecam "Lena w chmurach" ♥ Chociaż za dobrych opinii niestety nie zbiera.  Ale, stwierdziłam, że wampiry czemu by do nich nie powrócić i takim o to sposobem przeczytałam tą książkę.

"Trzymaj się blisko przyjaciół, a jeszcze bliżej wrogów."

Zoey ma 16 lat ( bum, ta niespodzianka- czemu bohaterowie mają zazwyczaj po 16 lat? )i  nie lubi geometrii. Bohaterka zostaje naznaczona i udaje się do domu nocy. Zoey ma nie najlepszą sytuację w rodzinie, ze wszystkimi problemami udaje się do swojej babci- która jest świetną osobą. Mam mieszane uczucia do tej postaci. Z jednej strony jest nowa, a z drugiej przychodzi do szkoły i tak czuje się tu świetnie, chce też zająć miejsce jednej z koleżanek. Stevie Rae, czyli współlokatorka Zo. I tu mamy dobrze wykreowaną postać. Stevie to taka kowbojka, ciepła i pogodna dziewczyna. Są też bliźniaczki ( które nie są bliźniaczkami), Damien. Erik, który jest obiektem westchnień w szkole. Afrodyta- przewodnicząca wszystkiego, złośliwa. Jest też Kayla i Heath- nie wiem jaką rolę mieli odegrać  w tej książce wcale.  Nefret, to nauczycielka, wydaje się miła, ale na pewno coś ukrywa. 

Wątek miłosny. Trójkąt miłosny (jeej), a właściwie to nie do końca. Mamy Zoey, przystojnego wampira Erika i uwaga prawie byłego chłopaka Heath'a. Od początku do końca książki nie rozumiem całego wątku miłosnego. 

Jeśli chodzi o to, jak czytałam tą książkę. To bardzo szybko, dla mnie to była jedna z tych młodzieżówek o wampirach,  które za wiele nie wnoszą, ale czyta się je naprawdę szybko, akcja się ciągle toczy, kilka zaskoczeń. Tyle, że znam już tyle historii o wampirach, że wszystko było schematyczne. Zwykła dziewczyna- wyjątkowe zdolności- przemiana w wampira- musi wybrać między chłopakiem na ziemi, a wampirem. 

"Szukam siły nie po to, by stać się mocniejsza od innych, ale by zwalczyć swego najgroźniejszego przeciwnika : własne wątpliwości."

"Naznaczona" to pierwszy tom, z 12 i są takie dodatki. A więc, tego naprawdę jest sporo, jeśli szukacie jakiejś długiej serii o wampirach, to możecie się za nią zabierać. Ta książka naprawdę nie jest zła, tylko, że bohaterowie są nie do końca dobrze wykreowani niektórzy. Chociaż np. Erik, czy Afrodyta, Nefret- są świetni. Książka cały czas oparta na schematach do końca, a zakończenie trudno się go nie spodziewać. Trochę jakbym oglądała Barbie. 

Książce daje ocenę 5/10.

Podsumowując: "Naznaczona" jest młodzieżówką, jeśli szukacie lektury która zajmie Wam nie wiele czasu, a szukacie czegoś o wampirach to śmiało możecie czytać. Jednak wiele zaskoczeń nie ma i jest sporo schematyczności. 

Udostępnij ten post

35 komentarzy :

  1. Jedyna powieść fantastyczna o wampirach jaką czytałam to saga "Zmierzch" i to daaawno temu 😀 Będę miała tą książkę na uwadze szukając czegoś "szybkiego i lekkiego" 😉
    Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet sagi "Zmierzch" nie przeczytałam ( taki wstyd) xD

      Usuń
  2. Czytałam - całość - wszystkie tomy, ale te początkowe są godne uwagi, później jest coraz słabiej :(

    OdpowiedzUsuń
  3. To słabo, ale 12 tomów to bardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją na swojej półce od dłuższego czasu i planuję zabrać się za nią jakoś w wakacje :D

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wakacje ta książka pasuje jak najbardziej :)

      Usuń
  5. Wolę realne historie, chociaż fantastykę też uwielbiam. "Zmierzch" bardzo lubię i książkę i film, a skoro i ta książka opowiada o wampirach to czemu nie? :D <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakieś 2-3 lata temu zaczęłam czytać serię ,,Dom Nocy" i zatrzymałam się jakoś na szóstym tomie, a z tego co wiem to jest ich trochę więcej.
    Pamiętam, że gdy czytałam po raz pierwszy ten tom to podobał mi się.
    Nie wiem, czy ponownie wrócę do tej serii. Może kiedyś.
    Bardzo ciekawa recenzja ;p
    pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie 12 xd Mi też się podobał ten tom, podczas czytania. Potem zdałam sobie sprawę, że aż tak dobry nie był, Dziękuję :)

      Usuń
  7. Kiedyś mnie do niej ciągnęło, ale zrezygnowałam z niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek o wampirach jest mnóstwo i na pewno znajdzie się coś lepszego od ej książki :D Choć nie jest zła :)

      Usuń
  8. Niestety kiedyś jak zaczęłam tę powieść, to mi się nie spodobała ale ogólnie recenzja świetna :)
    Buziaki,
    czytane-przy-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Po książkę raczej nie sięgnę :P Nie dość, że brzydka okładka to jeszcze czytałam kiedyś "Bogini oceanu" tej samej autorki i zdecydowanie zaliczam ją do najgorszych jakie czytałam kiedykolwiek. Ta nie wydaje się lepsza, tobie również się średnio podobała do tego schematy...no raczej się za nią nie zabiorę, ani w tym, ani w następnym życiu :P
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to raczej nie warto, jak styl autorek nie pasuje to nie ma co na siłę. :)

      Usuń
  10. Mam na swojej półce, ale jeszcze nie przeczytałam, ale w końcu i ją przeczytam.

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  11. Serię skończyłam czytać jakoś w połowie 7 tomu i niestety z każdą stroną było coraz gorzej. Pierwsze 3 tomu były całkiem według mnie ale reszta niestety porażka :/
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2017/06/do-zobaczenia-nigdy.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam ostatnio w tesco i widziałam pierwsze 3 tomy za 11-12 złotych :D Jakieś dwa lata temu strasznie chciałam to przeczytać, a ilość tomów mnie wręcz zachęcała :D ale mi to zostało, że nadal lubię sięgać po takie długaski (? istnieje takie słowo? haha :D)
    Ale jak teraz patrzę to chyba sobię odpuszczę tą serię :D
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woo to nawet dobra okazja :D Chyba tak xD

      Usuń
  13. O rany kiedy ja to czytałam :O podstawowka, gimnazjum może, ale strasznie mi się podobało :D
    Ale w sumie jestem po 3 tomach, reszty nie kupowałam bo szkoda kasy, a w biedrze już nie dawali, więc i czytać mi się już tego nie chce.
    Jest przewidywalna, schematyczna i jak najbardziej dla młodych czytelników :D w takim wieku to porwie i rozkocha :d

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha można i tak :D Dokładnie, też tak sądzę :)

      Usuń
  14. Tematyka wampirów to kompletnie nie moja bajka, choć seria warta zapamiętania, by polecić młodszej kuzynce ;)

    http://galeria-slow.blogspot.com/2017/06/szumowska-kino-to-szkoa-przetrwania.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młodszym czytelnikom na pewno sięspodoba :)

      Usuń
  15. Wampirom mówię stanowcze nie, więc książka nie dla mnie. No i już chyba jestem nieco przy stara na takie lektury. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na książki nigdy nie jest się za starym xD

      Usuń
  16. Ja jakoś nigdy nie czułam "ciągut" do tej serii i widać, że w sumie nic nie straciłam :D

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie nie mam zamiaru tego czytać. Nie przepadam za wątkiem wampirów a do tego nie mam ochoty na kolejną słabą, schematyczną młodzeżówkę. Mam wiele innych, mam nadzieję lepszych, książek do czytania, a tą sobie po prostu odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niekoniecznie teraz, bo inne propozycje czytelnicze czekają, ale może kiedyś będę miała chęć wejść w te klimaty. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam praktycznie całą serię, dobrych parę lat temu i byłam nią zachwycona. Niestety, ostatnich dwóch części nie przeczytałam, bo nie lubię tak długo czekać na książki, poza tym już pod koniec serii było trochę na siłę to wszystko wykreowane.

    OdpowiedzUsuń