[43] "Chłopak na zastępstwo"- Kasie West

"Nie jesteśmy doskonali i wcale nie powinniśmy tacy być."


Tytuł: "Chłopak na zastępstwo"
Tytuł oryginału: "The Fill-in Boyfriend"
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria-Young
Data wydania: 06.07.2016 r.
Liczba stron: 400
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Skończyłam czytać: 03.05.2017 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. (26/73)


Na parkingu, przed balem maturalnym, jednym z najważniejszych wydarzeń dla Gii, zrywa z nią chłopak. Wszyscy mieli go poznać, opowiadała o nim jaki to Bradley jest cudowny, a teraz, jako jedna z najpopularniejszych osób w szkole ma iść sama ? Nie, Gia postanawia znaleźć chłopaka na zastępstwo, przecież nikt nie widział Bradley'a. 

Jest to moje drugie spotkanie z autorką, wcześniej przeczytałam tylko "The distance between us", oczekiwałam spokojnej i lekkiej książki, a dostałam dużo więcej. 

Gia jest bohaterką, która przechodzi ogromną metamorfozę. Poznajemy ją w dniu, w którym rzuca ją chłopak, szkolna gwiazda i przewodnicząca samorządu, sama? Jest wtedy dziewczyną, dla której liczą się portale społecznościowe, komentarze i laiki, nie zna imion większości szkoły. Można by powiedzieć, że to okropne, ale czy tak nie jest? Gia się zmienia, ale dzięki dwóm osobą, Bec i jej bratu. W końcu Gia widzi całkiem inaczej świat. Zastępczy Bradley, czyli jeśli chcecie mieć większą niespodziankę nie czytajcie imienia -Hayden, jest osobą radosną i mądrą, a Bec, jej postać skradła całą książkę. 

"-Jestem zła.
 -Okej...
- I potrzebuje kogoś, kto pomoże mi z tą złością. 
Lekko się uśmiechnęła.
-To moja specjalność. Chodź."


Kłamstwa, na pewno kiedyś zdarzyło Wam się kogoś okłamać. Gia okłamała prawie wszystkich dookoła, w tym swoje "najlepsze przyjaciółki", znały się kilka lat, a praktycznie nic o sobie nie wiedziały, nie znały się. A kłamstwo ciągnie za sobą kolejne. Nie liczyłam, że w książce West poruszy temat mediów, ale zrobiła to genialnie. Dnie, co kto robi wszystko opisane na twitterze, albo facebook'u. "Chłopak na zastępstwo" nakłania do myślenia:

"Jak mierzymy dziś naszą wartość? Liczbą lajków, które otrzymał nasz post, tym, jak wielu mamy znajomych czy ile zebraliśmy retweetów? Czy w ogóle wiemy, co tak naprawdę myślimy, dopóki nie przedstawimy naszych myśli w sieci i nie dowiemy się od innych, ile ich zdaniem są warte?"

Po przeczytaniu tej książki, moje myśli krążyły dookoła, czy też taka jestem? Czy najważniejsze w życiu są opinie innych, w sieci? A co jeśli tak naprawdę nie wiemy nic o sobie, nawet jacy jesteśmy? Jeśli przyjaźnimy się tyle lat i nie wiemy kim jesteśmy, czy mówimy prawdę ?  Hej, sama jestem w gimnazjum i czy to tak nie wygląda, czasem widziałam odzwierciedlenie niektórych sytuacji, zadałam sobie powyższe pytania,  ale chyba tak naprawdę jeszcze siebie nie znam, a co dopiero odpowiedzi na te pytania, po tej książce podobnie jak główna bohaterka, chcę się zmienić i na pewno inaczej postrzegać świat. 

 "Starałam się dzisiaj być lepszym człowiekiem, ale świat nie współpracuje."


"Ale od jutra [...] znów będziemy starali się być lepszymi ludźmi."

Kasie West dobrze ujęła problemy dzisiejszego świata i wplotła to w historię dziewczyny, która ukrywała swoje problemy, nikomu się nie zwierzała, żyła w rodzinie, w której wszystko miało być idealne, nie można się kłócić, bo to zepsuje reputacje. Znowu Bec i Hayden mieli matkę, której nie dało się nie wyżalić, więc to też jest dowodem, że dużo zależy, od środowiska w jakim jesteśmy wychowywani. 

"-Stało się, Gia. Jesteśmy przez to wściekłe. To dlatego krzyczymy. Nie jesteś wściekła na rodziców, że nie przyznają się do swoich uczuć? Skończ z tym, co ci tak dobrze wpoili.
Hayden się uśmiechnął.
- Wybrałaś właściwe miejsce. Tutaj nie ukrywa się uczuć. Za domem jest wiadro z piłkami do bejsbola, gdybyś miała ochotę. "

Wątek romantyczny, jest stopniowy i nie narzucany gwałtownie. Często na mojej twarzy pojawiał się uśmiech podczas czytania, ale czasem książka poruszała poważne tematy. Utożsamienie się z bohaterami raczej nie jest takie trudne, raz widziałam siebie w Gii, a raz w Bec. 

Podsumowując: "Chłopak na zastępstwo" to książka pisana lekkim i przyjemnym stylem Kasie West, jednak kryje w sobie problemy dzisiejszego świata i nakłania do myślenia. Myślę, że jest to książka skierowana nie tylko do młodzieży, ale także i dorosłych, dzięki tej lekturze można inaczej spojrzeć na świat. Bardzo polecam :)



Udostępnij ten post

18 komentarzy :

  1. Książka mi się podobała, ale "Chłopak z sąsiedztwa" - bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam, ale e-book już czeka na swoją kolej :D

      Usuń
  2. Mam ,,Chłopaka na zastępstwo" i ,,P.S. I Like You". Książki tej autorki przyciągają mnie do siebie totalnie! Jakoś ostatnio wyszła w Polsce kolejna książka autorstwa Kasie West, co jeszcze bardziej wpływa na fakt, że powinnam w końcu przeczytać którąś z jej książek.
    Opis ,,Chłopaka na zastępstwo" jest niesamowicie intrygujący, a historia Gii zachęca do głębszego zapoznania się z nią ;D
    Myślę, że już niebawem po nią sięgnę, ale najpierw muszę skończyć Plagę Samobójców (POLECAM XD) <3
    Bardzo ciekawa recenzja! :*
    Pozdrawiam cieplutko ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chłopak z innej bajki" słyszałam wychodzi w maju, a ja ta książkę czytałam, to ta druga książka w powiązanych postach, tyle, że pod innym tytułem XD Polecam, mega jest! :) Jeju, jak ja bardzo chcę przeczytać "Plaga samobójców", czekam na recenzję :D

      Usuń
  3. Czytałam "P.S.I like you" tej autorki i po tej jednej książce mogę stwierdzić, że Kasie West jest jedną z moich ulubionych autorek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, tak samo mówiłam i mówię do dziś :D

      Usuń
  4. Bardzo lubię książki West :) Nie dość, że są lekkie, to jeszcze pouczające. Wczoraj skończyłam czytać "Chłopaka z innej bajki" i autorka mnie nie zawiodła :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tą książkę i jest przeurocza moim zdaniem, to była moja pierwsza książka West ;D

      Usuń
  5. Kocham tą książkę jak dla mnie to 10/10 :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/05/harry-potter-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie podziękuj siostrze, że poleca Ci takie dobre książki. XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Też miałam okazję czytać, ale nie pałam do niej tak wielkim entuzjazmem jak ty XD

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, mnie książka bardzo urzekła :D

      Usuń
  8. Czytałam i bardzo mi się podobała :) Bardzo lubię styl Kasie West :) Teraz aktualnie będę czytać ,,Chłopak z innej bajki" tej autorki i już nie mogę się doczekać :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chłopak z innej bajki" polecam z całego serduszka ♥

      Usuń
  9. Mam ją w planach do przeczytania i inne książki tej autorki. :)

    OdpowiedzUsuń