[40] "Onyks"- Jennifer L. Armentrout

"Słowa to najpotężniejsze narzędzie. Proste i zazwyczaj niedoceniane. Potrafią leczyć. Potrafią niszczyć. 


Tytuł: "Onyks"
Tytuł oryginału: "Onyx"
Autor: Jennifer L. Armentrout 
Wydawnictwo: Filia
Seria: Lux
Tom: 2
Data wydania: 17. 09.14 r.
Liczba stron: 522
Kategoria: fantastyka/ science-fiction 
Skończyłam czytać:  08.04.17 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. (22/73)


Katy i Deamon są połączeni, jeśli dowie się o tym DOD, będą w niebezpieczeństwie.  Co gorsza w szkole pojawia się nowy chłopak Blake, który wie więcej niż powinien, Katy ma nadzieję, że jest taki jak ona, ale Deamon ma do niego złe przeczucia. Któregoś dnia Katy widzi osobę, która według wszystkich nie żyje. 


"Ironia to wredna małpa."

Wiecie jak ja kocham tą całą serię, to jest już moje love i po książki tej autorki będę sięgać w ciemno. Wiem, że to dopiero drugi tom, recenzuję, bo w trakcie to jestem czwartego i ja to nie wiem jakbym przeżyła, gdyby nie to, że mam e-booki, więc będę się trochę bardzo zachwycać. Zacznę dzisiaj tak inaczej, bo od wyglądu. Kurcze, patrzcie na tą okładkę, jestem zła, że nie mam tych książek na półce. Ale one mi się strasznie marzą, może na gwiazdkę sobie sprawie taki prezent. Widzicie, tylko patrzeć, to jest po prostu cudo *.* I ten kolor, nie mój ulubiony, no ale jest przecudowny ♥♥♥ Ten mrok i ogólnie, to ta okładka jest boska <3 Brawa dla wydawnictwa. 


"- Zabawna rzecz z tą ucieczką. Nigdy tak naprawdę ci się to nie udaje. Może tymczasowo, ale nie całkowicie".

Tytuły, po prostu podziwiam autorkę. Ostatnio czytałam post na blogu, o takich samych tytułach. A tu patrzcie ( sprawdziłam w google) tytuły książek, to nazwy kamieni, na początku jak czyta się te książki, to uwierzcie mi, nie macie pojęcia o co chodzi z tytułem, czemu taki, nie powinno to być coś innego ? Ale to jest przecudowne, bo dowiadujecie się gdzieś na 400 stronie, no może wcześniej, ale jakoś tak. I to ma ogromny związek z książką. 


"-Nie sądziłam, że czytasz klasykę.

-Cóż preferuję książki z obrazkami i krótkimi zdaniami, ale czasami wychodzę poza schemat.
-Niech zgadnę, twoje ulubione obrazki to te, które może pokolorować?
-I nigdy nie wyjeżdżam poza kontury."


Podobny obrazDobrze, teraz bohaterzy. Katy jest blogerką książkową, ej ja też jestem, może też spotkam Deamona ♥ Kat czasem mnie irytowała, te jej podejmowanie głupich decyzji, albo Blake, nie rozumiem, czemu mu tak ufała. A tak poza tym to ją lubiłam, była nowa w tym wszystkim, chciała pomóc, chociaż ja na jej miejscu to z domu bym nie wychodziła, ale pomińmy ten fakt,  więc można ją zaliczyć do tych głównych bohaterek, które są okey. Deamon ♥♥♥ moja ukochana postać z całej książki, którą uwielbiam, czemu on musi być taki wspaniały ? Uwierzcie temu słowu dosłownie, on jest wspaniały, najlepszy we wszystkim co robi, arogancki, bardzo pewny siebie, ale też pokazuje, że jest bardzo opiekuńczy i troskliwy. Blake, ja myślałam, że on będzie normalny, chociaż nie lubiłam go, liczyłam, że no wiecie poboczna postać, która będzie chciała zepsuć relację Kat i Deamona, a tu Bum całkiem inna historia. Spodziewałam się, że ta część to już będzie wiecie historia romantyczna i tylko na tym będzie oparta, byłam głupia, bo tu się dzieje tyle, że moja mina to po prostu WOW! Ale mam też i rozczarowanie i to spore, uwielbiałam Dee w pierwszym tomie, była trochę jak ja, ale nie ważne,  podobał mi się wątek przyjaźni Dee i Katy w "Obsydian", a teraz tego prawie nie było, no to tym jestem zawiedziona, mam nadzieję, że w następnych tomach (4 i 5) odbudują przyjaźń. 


"-Nie umierasz-powiedział.
-Skąd wiesz?
Spojrzał mi prosto w oczy.
-Bo nigdy bym na to nie pozwolił."

Świat stworzony przez Armentrout jest przewspaniały, od początku historia wciąga. Od konsekwencji po ostatnich wydarzeniach, do momentu w którym autorka totalnie mnie roztrzaskała, byłam w ogromnym szoku, nie spodziewałam się śmierci i to jeszcze tak okrutnych. W pewnym momencie nie wiedziałam czego mam się spodziewać, bo wiecie tomów jest jeszcze sporo, a licząc jeszcze te z połówkami. Po pierwszym tomie liczyłam, że reszta to takie tam pewnie opowiastki, nie będzie za dużo akcji, ale wiecie co myliłam się! Zaskoczeń jest mnóstwo, w 100 % byłam przekonana, że tak się stać musi i koniec, a autorka obróciła przebieg wydarzeń o 180 stopni. Jest to książka zdecydowanie dla fanów fantastyki i science-fiction, bo to jest genialne. Styl autorki jest taki przyjemny, każdy tom ma chyba koło 500 stron, albo lepiej. A wiecie ile to się czyta, trzy dni max, a Foresta czytam któryś miesiąc, chociaż nie ma nawet 300 stron. Ja to kocham opisy, w książkach, szczególnie jeśli chodzi o miejsca, świat, a akcja w kosmosie, dobra jej jeszcze nie ma, ale jak ja bym się cieszyła, gdyby tak w piątym tomie była tam wojna ♥ Luksjanie, dla mnie ich historia jest przewspaniała, autorka stworzyła tak jakby całkiem inne istoty, które są świetne ♥♥♥ 


Podobny obraz

(Yoda idealnie opisuje sytuację )

Humor, kocham tą książkę za to też. Na co drugiej stronie, wybuchałam śmiechem, dlatego te cytaty są takie świetne. 

"- co to? Tylko książki?

(...) westchnęłam. Ludzie, którzy nie kochają książek nigdy tego nie zrozumieją."


Podsumowując: "Onyks" zawiera kilka drobnych wad, ale dominują zalety. Książka idealna dla fanów fantastyki i science- fiction, oraz dla osób, które uwielbiają humor w książkach. Warto poznać świat, który stworzyła autorka, dzięki pięknym opisom miejsc i emocji, a także dobrze wykreowanym bohaterom. 


"Shadows" | "Obsydian"| "Oblivion"| "Onyks"|"Opal"| "Origin"|" Opposition" 

Udostępnij ten post

20 komentarzy :

  1. Ja mam w planach całą serię, tylko jak na razie cały czas mi jakąś z nią nie po drodze. Ale w przyszłości na pewno nadrobię zaległości, tym bardziej, że wychodzi na to, że naprawdę warto.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Utkwiłam kilka miesięcy temu właśnie na 2 tomie i nie mogę się jakoś przekonać do 3, choć historia się podobała mi - nawet bardzo.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeci tom jest niesamowity! A zakończenie, troszkę się go spodziewałam, ale i tak nie mogłam w to uwierzyć :)

      Usuń
  3. Czytłam pierwszy tom i pamiętam, że bardzo mi się spodobał. Muszę w końcu zabrać się za drugi tom, a ty bardzo mnie do niego zachęciłaś.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Ci miłego czytania :D

      Usuń
  4. Niestety mnie aż tak nie zachwyciła... To znaczy, podobała mi się ale bez szału i w końcu nie zabrałam się za trzeci tom i myślę, że się za niego raczej nie zabiorę już!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem po trzecim i to jest cudowne ♥

      Usuń
  5. Jestem w trakcie czytania tej części. Pierwsza bardzo mi się podobała, więc mam dzieję, że mnie nie zawiedzie ta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy tom bardzo mi się spodobał, dlatego mam zamiar sięgnąć po kolejne części tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię tej serii :/ Nie wiem co w niej takiego wspaniałego, bo mi się tam praktycznie nic nie podobało, niby poszczególne tomy oceniałam dość wysoko, ale w ogólnym rozrachunku z serię to bym dała jest czwóreczkę :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, mi seria bardzo się podoba, chociaż czasami sobie myślę, że nie działo się tak dużo w danym tomie, jak myślałam podczas czytania :)

      Usuń
  8. Właśnie dzisiaj skończyłam 5 tom i też żałuję, że nie mam tych książek na półce :( Pierwsza część była według mnie słaba i nie spodziewałam się nawet, że reszta tak mnie wciągnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, to świetnie! One mają takie cudowne grzbiety!

      Usuń
  9. Właśnie skończyłam czytać Onyks :) Książka była wciągająca, może nawet bardziej niż pierwszy tom, no i bardzo podobał mi się zawarty w niej humor :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Własnie mam tę książkę na półce, ale ona tam tak stoi i stoi i jakoś zawsze o niej zapominam

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie się w takim razie za nią zabrać! :)

      Usuń