[36]"Obsydian"-Jennifer L. Armentrout

"Książki były konieczną ucieczką, którą zawsze podejmowałam z radością."


Tytuł: "Obsydian"
Tytuł oryginału:"Obsidian"
Autor: Jennifer L. Armentrout 
Wydawnictwo:Filia
Seria: Lux
Tom: 1
Data wydania: 21.05.2014 r.
Liczba stron: 442
Kategoria: fantastyka
Skończyłam czytać: 20.03.17 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki na 2017 r. ( 19/73)



Kat przeprowadza się razem z matką do Zachodniej Wirginii po śmierci ojca, z którym była bardzo blisko. Zamieszkuje na przeciwko,  domu bliźniaków: Deamona i Dee. Dee bardzo chce się zaprzyjaźnić z Katy, jest dla niej bardzo miła, w przeciwieństwie do swojego brata, który jest dla niej nie uprzejmy, arogancki..., Katy zauważa coś dziwnego w ich zachowaniu, często czuje się obserwowana.

Kat prowadzi bloga, na którym recenzje książki, które uwielbia czytać (skąd ja to znam?XD),  cicha, spokojna, nie wybuchowa taka jest zazwyczaj, jednak potrafi być całkiem inna, przy Deamonie jest śmielsza. Za to nasz przewspaniały, arogancki, tajemniczy Deamon to taki bad boy, który jest obiektem westchnień wszystkich dziewczyn w szkole. Dee, stara się zaprzyjaźnić z kimś pomimo odstraszającego brata. 


"-Jesteś dupkiem. Mówił... ci to ktoś wcześniej?

-Och, Kotek, każdego dnia mojego błogosławionego życia."

Kocham tą książkę! ♥♥♥ Zakochałam się do pierwszych stron, główna bohaterka jest blogerką i to książkową! A Deamon, czy my nie uwielbiamy tych przystojnych,aroganckich i tajemniczych. Książka idealna, dla tych, którzy kochają fantastykę i zagadki. Bliźniacy, skrywają sekret, a Deamon chociaż jest nieuprzejmy dla Kat, kiedy ta jest w niebezpieczeństwie ratuje jej życie, a może tylko ukrywa swoją niechęć do Kat? 

Wątek miłosny, chcecie historię bez trójkątów to zapraszam w Obsydianie nie znajdziecie, kogo ma wybrać itd., bardziej ich złośliwe komentarze. Skoro Deamon jest dla Kat nie miły, to czemu ona miałaby być uprzejma i właśnie to jest najlepsze znajdziemy mnóstwo humoru w książce ! Jak większość z Was uwielbiam sarkazm w książkach, dzięki czemu śmieję się, tak dziwnie, bo czytałam e-booka, nie chcę wiedzieć jak to wyglądało... Wracając do tematu, możecie zauważyć mnóstwo cytatów, które warto przeczytać XD


"-Sprawdziłem twojego bloga.

-Znowu mnie prześladujesz, jak widzę. Mam zdobyć zakaz zbliżania się?
-W twoich snach, Kotek. O, czekaj, już w nich występuję, prawda?
-W koszmarach, Daemon. W koszmarach."



Styl autorki, może nie jest jakiś bardzo skomplikowany, ale to tylko ułatwia czytanie, mamy przed sobą proste dialogi, z humorem. Opisów nie jest dużo, ale przynajmniej są i możemy sobie lepiej wyobrazić wszystko. 

Nie powiem jaki sekret skrywają bliźniacy, a nawet nie bliźniacy z sąsiedztwa, ale kiedy to zostało wyjawione, oh i ah! To jest po prostu cudowne! Uwielbiacie książki z kosmosem? Ja uwielbiam ten motyw, spokojnie oni nie są ufo XD 


-"Jesteś nieśmiała, nie, Kotek?

-Dlaczego tak mnie nazywasz? 
-Bo wtedy stroszysz się jak kotek."


Zakończenie, powinno smucić, no bo wiecie to dopiero początek, a ja zakończyłam pierwszy tom wybuchem śmiechu. Autorka nie po raz pierwszy mnie zaskoczyła, cała historia to szokujące wydarzenia, których byśmy się nie spodziewali, no może czasem. Autorka wplata znane wydarzenia, jak bal,  często występuje w książkach i filmach :D 

Okładka, żałuję że nie mam tej serii na półce, bo to wygląda tak świetnie. Czarne tło, woda i błyskawice, efekt jest świetny! I te oczy, widać, że są inne. 


"-Oberwałeś pudełkiem po lodach?

-Tak.
-Cholera. Szkoda, że mnie to ominęło. 
-Jestem pewien, że Dee z przyjemnością to dla ciebie powtórzy."


Podsumowując: "Obsydian" to jedna z najlepszych książek jakie czytałam. Świetnie wykreowani bohaterzy, tajemnice bliźniaków z sąsiedztwa. A cała historia jest pełna humoru, który bez wątpienia potrafi rozbawić. 

Udostępnij ten post

38 komentarzy :

  1. Jeszcze nie czytałam tej serii ale baardzo chce ją przeczytać :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie umiem się przemóc, by sięgnąć po fantastykę - jestem tak zauroczona światem Harrego Pottera, że uparcie twierdzę, iż każda inna książka tego gatunku mnie rozczaruje :P
    Aczkolwiek z twórczością autorki mam zamiar się zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harry Potter to klasyka, piękny świat stworzony przez autorkę, ale "Obsydian" trzeba koniecznie przeczytać :)

      Usuń
  3. Nie po drodze mi z tą serią... Co zamawiam jakieś książki, to mi się pcha przed oczy ta zielonooka okładka... Ale jakoś tego nie czuje. Sama nie wiem czemu. Może za jakiś czas coś się zmieni i ją kupię, kto wie? ;)
    Buziak ;*
    Q.

    www.doinnego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, to jest genialne! :D Też bym chciała mieć ją na półce :)

      Usuń
  4. Czytałam tą serię i bardzo dobrze ją wspominam :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się już doczekać następnych tomów :D

      Usuń
  5. Jedna z moich ulubionych serii :) Tom pierwszy najmilej wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, że całą seria jest świetna :D

      Usuń
  6. Uśmiechnęłam się aż na te cytaty, które wybrałaś. Ja ostatnio czytałam książki autorki, ale inną serię i mi się spodobała, więc z chęcią się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, te to tylko takie drobnostki XD Koniecznie, ja już kocham tą autorkę :)

      Usuń
  7. Ach, od jakiegoś roku ta książka siedzi u mnie na półce. Wypożyczyłam ją od koleżanki i przeczytałam zaledwie 60 stron, po których niewiele można powiedzieć XD.
    Cieszę się, że w Obsydianie nie ma miłosnych trójkątów, bo te mnie już nudzą! Sarkazm też kocham <3. No i przystojniaków (Deamon mi się podobał byanjmniej po tych 60 stronach). Na pewno kiedyś przelecę tę książkę, bo twoja recka jeszcze bardziej mnie do tego skusiła, a tydzień temu zwiozłam ją do siebie!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, owszem musisz! :D Cieszę się, że moja recenzja Cię jeszcze bardziej skusiła, bo ta książka jest po prostu niesamowita! :D

      Usuń
  8. Dlaczego ja tego jeszcze nie czytałam?
    Przecież to brzmi tak genialnie!
    Dobra, przekonałaś mnie - humorem, bohaterami i Deamonem <3
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D
      Też zadaje sobie to pytanie, czemu ja tego wcześniej nie przeczytałam ? XD

      Usuń
  9. O ile na początku, gdy usłyszałam o tej książce byłam sceptycznie nastawiona to teraz muszę przyznać, że z chęcią bym ją przeczytałam;)
    Świetna recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wolę Ognisty pocałunek tej autorki. Tutaj dla mnie te postaci są mega przerysowane :P Choć sama historia jest miła, wolę Dark Elements :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta seria dopiero przede mną, ale myślę że będzie idealna dla rozluźnienia. Nie spodziewam się po niej wiele :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja przeczytałam dwie części tej serii i mimo że mi się podobało, nie czuję potrzeby kończenia tej serii. Moze dlatego że wszystko zostało mi opowiedziane przez koleżankę? xD Ale... Na moje własne życzenie bo powiedziałam jej że nie chce mi się tego kończyć, ale chcę się dowiedzieć tak ogólnie jak to się potoczyło :) Nie było złe, ale mnie nie oczarowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoilery w tej książce to chyba najgorsze :D

      Usuń
  13. Ta książką to coś dla mnie, muszę ją przeczytać :)


    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tej serii i jeszcze nie wiem, czy poznam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co ja mogę... no pozycja nie dla mnie, ale grunt, że Tobie się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Tymi cytatami przypomniałaś mi jak uwielbiam tę serię;)
    Chyba będę musiała jeszcze raz ją przeczytać:)

    My fairy book world

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy tom nawet mi się spodobał, ale później było tylko gorzej :( Najgorszą chyba była trzecia część. Ogólnie seria trafiła u mnie na listę najgorszych serii w 2016 roku, więc co tu dużo mówić...

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, mi pierwszy się spodobał, drugi też a trzeci przede mną :D

      Usuń
  18. Uwielbiam tę serię, chociaż czwarty tom zawiódł mnie :( Niemniej jednak jedynka cudowna <3

    OdpowiedzUsuń