13 reasons why- serial


Hej! Niedawno pojawił się nowy serial, oparty na książce Jay Asher. Co ciekawsze książka, była wydana 10 lat temu, a teraz, dzięki produkcji Netflix, można zobaczyć tą historię na ekranie. 
Na razie zawiera jeden sezon, składający się z 13 odcinków. Każdy odcinek trwa około godziny. A jest to serial "13 reasons why", czyli "13 powodów" 



Tematyka serialu jest młodzieżowa, ale też bardzo trudna, ponieważ fabuła opowiada siedemnastoletniej Hannah Baker, która popełniła samobójstwo. Przed popełnieniem tego czynu, nagrała kasety, 13 kaset, a na każdej z nich opowiedziała jeden powód przez który się zabiła. Za pomocą kaset opowiedziała o swoim życiu. Kasety trafiają do każdego, kto jest jednym z powodów po kolei, a następnie są przekazywane. Clay Jansen jest jednym z nich, odsłuchuje historie Hanny , poznaje jej życie, nie może się pogodzić z jej śmiercią i czemu Hanna uwieczniła go na kasetach. 

Obejrzałam wszystkie odcinki w ciągu tygodnia, ale każdy ukazał mi przed oczami, jak okrutni potrafią być inni, jak niby mała rzecz, drobnostka może bardzo urazić drugą osobę. Może niektóre rzeczy były wyolbrzymione, co trochę przeszkadzało, przynajmniej dla mnie. Pisze ten post tydzień po obejrzeniu odcinków, wiecie w końcu mam wolne do końca tygodnia, nareszcie! ;D 

Serial ukazuje życie nastolatków, czyli dość znany obecnie wątek. Jest bardzo dobrze wykreowany, sam pomysł jest świetny. Hanna popełnia samobójstwo i opowiada za pomocą kaset, o okropnych rzeczach które ją spotkał, a które możliwe, że można spotkać w dzisiejszym świecie. Na każdej kasecie opowiada inną historię, opowieść. Najgorsze dla mnie, było to, że nie otrzymała pomocy, to straszne, że pomimo okrucieństw, nikt tego nie zauważył, a może udawali ??? 

Nie czytałam książki, więc nie mogę o niej wiele powiedzieć, ale jeśli jest tak dobra jak serial, no to gratuluję! Pomysł na książkę jest niesamowity i bardzo dobrze wykorzystany

Hanna jest, znaczy była bohaterką, z którą łatwo się utożsamić. Nowa uczennica w szkole, zawiera pogodę ducha, otwarta na wszelkie przyjaźnie, a ludzie zachowali się wobec niej tak strasznie ! Clay znowu jest przeciwieństwem Hanny, cichy i spokojny, nie wyróżniający się z tłumu.


Znalezione obrazy dla zapytania 13 reasons why

W ramach zakończenia przydałoby się pozytywne zakończenie, nawet na nie nie liczcie. Dziewczyna popełniła samobójstwo,  rodzice nie mogą się pozbierać po śmierci córki, szukają powodów, które zna kilka osób.

Podsumowując, uważam, że jest to bardzo dobry serial. Nie ma dobrego zakończenia,za to ukazuje świat, jaki potrafi być,  dla nas a jaki w oczach innej osoby, że jedna mała drobnostka, dla kogoś jest ogromna. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji zapoznać się z tą historią, bardzo polecam. 

Udostępnij ten post

28 komentarzy :

  1. Nie widziałam serialu, ale chętnie najpierw przeczytałabym książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też teraz żałuje, ale o książce wcześniej nie wiedziałam :(

      Usuń
  2. Książkę przeczytałam kilka miesięcy temu, teraz jest czas na serial :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jest naprawdę świetna - jedna z moich ulubionych. A jeśli chodzi o serial, to jestem w trakcie i na razie bardzo dobrze oddaje książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, ooo muszę przeczytać :D

      Usuń
  4. Oglądałam serial i bardzo mi się podobał chociaż strasznie był rozwlekany :)

    Pozdrawiam Agaa
    ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może odrobinkę, dla mnie, już do takich przywykłam :D

      Usuń
  5. Uwielbiam i książkę i serial. Historia robi wrażenie i jest według mnie warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja już chcę przeczytać książkę! :D

      Usuń
  6. Mam w planach serial, bo wszyscy zachwycają się nim. Jednak za książkę się nie wezmę, bo przyjaciółce się nie podobała i jakoś jej opinia mnie odstraszyła.

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że styl pisania autorki nie jest lekki, bo fabuła jest poważna, ale wydaje mi się, że niesamowita! ;D Zresztą nie wypowiem się na temat książki, bo nie czytałam. :)

      Usuń
  7. Na razie jestem zakochana w książce, ale do serialu bardzo mnie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei jestem zakochana w serialu, a do książki bardzo mnie ciągnie :D

      Usuń
  8. Najpierw muszę przeczytać książkę, wtedy serial :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamierzam chyba się skusić na serial. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie się zapowiada! Pomyślę nad tym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie mam dużo seriali do nadrobienia a czasu malutko ale kiedyś może sięgnę :D

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo bardzo chcę obejrzeć ten serial, ale naprawdę nigdy nie mam czasu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo maj, więc chyba idealny czas! :D

      Usuń
  13. Ja nie lubię seriali, więc i do tego mnie nie ciągnie :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie jakoś nie spodobał się ten serial :/ Fajny blog :D obserwuję!

    OdpowiedzUsuń