[28] "Wybrani"-C.J.Daugherty

Nic nie wiesz. Naprawdę nic nie wiesz. To... głupie. Nikt ci nic nie powie. Nikt ci nic nie powie...


Okładka książki WybraniAutor: C.J.Daugherty 
Tytuł: Wybrani
Tytuł oryginału: Night School
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 6 marca 2013 r.
Liczba stron: 440
Kategoria: fantastyka
Cykl: Wybrani
Tom: 1
Skończyłam czytać: 31.01.17 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu: 73 książki w 2017 r. (4/73)


Allie nie może się pozbierać po zaginięciu brata, zawsze byli ze sobą blisko, kiedy on pewnego dnia zniknął. Zostawił ją. Od tego momentu dobrze zachowująca się uczennica z dobrymi stopniami, opuszcza się w nauce, buntuje się, a nawet podpala swoje papiery w szkole, włamując się do niej. Zawieszali ją trzy razy, za każdym przenosili ją do innej szkoły. Jednak za ostatnim Allie trafia do dziwnej szkoły, z internatem w stylu gotyckim. Nowa szkoła to Akademia Cimmeria. W szkole, wszyscy uczniowie to bogate dzieciaki, których rodzice chodzili do tej szkoły. Bohaterka odcięta od internetu pozostaje z mnóstwem zasad, ktorych musi przestrzegać. Jednak zaczynają się dziać różne dziwne rzeczy, w tym śmierć jednej z uczennic. Allie wie, że coś jest nie tak i musi się tego dowiedzieć. Zapoznaje Sylvaina i Cartera, ale czy oni pomogą jej w odkryciu mrocznego sekretu szkoły. 


Tą właśnie perełkę znalazłam w mojej szkolnej bibliotece, od września na nią polowałam, a zawsze kiedy przychodziłam jej nie było, ale w końcu udało mi się. Trochę się przeraziłam czytaniem w naszej szkole, kiedy zobaczyłam, że jestem trzecią osobą, która wypożycza tą oto książkę! Zaczynając historię, nawet nie przeczytałam opisu, do końca nie wiedziałam o czym jest, wiedziałam tylko, że chcę i muszę.  

To twoja piechota. Ma najmniejsze możliwości poruszania i jest najsłabsza, ale ponieważ piony gotowe są poświęcić życie dla lepszych od siebie, bez nich nie wygrasz. (...) Król. Prawie zawsze jest słabszy, niż mogłoby się zdawać. Wszyscy go chronią, ale on właściwie nigdy nikomu nie pomaga, bo gdyby to zrobił, mógłby zginąć. (...) Królowa. Jest absolutnie podła. Ale jeśli chcesz wygrać, musisz z nią współpracować.

Allie załamała się po śmierci brata, zostawała aresztowana i przenoszona ze szkoły do szkoły, aż trafia do Cimmeri. Wszystko tam jest inne, nauczyciele każą do siebie mówić po imieniu i są niezwykle mili (prawie wszyscy). Szkoła jest wypełniona bogatymi uczniami, których rodzice mają duży wpływ na to co się dzieję. Musi zapoznać się z zasadami, których jeśli nie będzie przestrzegać, może spotkać ją surowa kara. Pomimo zasad i tego, że nie wie czemu chodzi do tej szkoły, Allie zaczyna się podobać, dobrze się czuje w nowej szkole. Poznaje Jo, uroczą blondynkę, która bez przerwy się spóźnia, ale szybko się zaprzyjaźniają. Mówią sobie o wszystkim, Jo wie wszystko o Allie, jednak po tajemniczej śmierci dziewczyny, zaczyna się dziać z nią coś dziwnego. Poznajemy również Cartera i Sylviana. Obydwaj siebie nie lubią, mówiąc łagodnie. Jednak to Sylvain ma większy wpływ na Cartera. Sylvain to przystojny chłopak, który od początku podoba się Allie, zarówno jak ona jemu. Zaczynają spędzać ze sobą coraz więcej czasu, co z tego wyniknie? Jednak uwagę zwraca na siebie też Carter, który nie ma rodziców i jest jednym z lepszych uczniów w szkole. Skrywa w sobie wiele tajemnic. Później pojawia się Reicher, którą z bohaterów polubiłam najbardziej, podziwiam jej zachowanie i stosunek do Nocnej Szkoły. Według mnie to Reicher mogłaby zostać moją przyjaciółką. Allie rozumiem, że miała trudną sytuację, ale jej bezradność, płacz i niektóre podejmowane decyzje mnie irytowały. W niektórych sytuacjach, widziałam inne rozwiązania. Pomimo kilku wad, główna bohaterka jest okey, nie jest straszną niezdarą, albo kimś użalającym się nad sobą. Za co ją polubiłam. Jo, na początku widziałam w niej siebie, jednak szybko zmieniłam zdanie. Chociaż nadal lubię Jo, to po tym co zrobiła, nie mogę uwierzyć, że czegoś nie knuje. Mamy też innych bohaterów, jak Lisę, Lucasa, Ruth, Jules, Katie. Polubiłam ich, no może oprócz Katie, która też jest dobra, na swój sposób. 


Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają.


 Nauczyciele, odgrywają naprawdę sporą rolę w fabule. Pan Zelazny, ej no jest spoko. Człowiek z zasadami, których pilnuje jak diabli. 2 minuty spóźnienia i kara! Ja ostatnio nawet często się spóźniam na lekcje, więc nie wiem co to by było... Co jak co, ale uważam, że jest wrażliwy, tylko nie chce tego po sobie okazać. Isabelle, zachowuje się dziwnie, jak na dyrektorkę. Jest strasznie miła i trochę jak psycholog, woła ludzi ciągle na rozmowy i wie więcej, ale nie chce tego ujawnić. Eloise to przesympatyczna bibliotekarka. Wiecie, co uwielbiam takie miłe i współczujące osoby, które kochają książki ♥  Taka była też Reicher, kochała książki oraz przesiadywanie w bibliotece. 

A teraz coś czego większość z Was ma dość: Trójkąt miłosny. Toczy się on między: Aliie, Sylvainem i Carterem. Bohaterka do obydwu czuje różne uczucia, które się zmieniają z nienawiści do miłości i na odwrót. Szczerze, to sama nie wiem za kim bardziej jestem. O tyle jest fajnie, że Allie nie radzi się jakoś w stylu, że kurde z którym być ? A zaczyna się, że dziewczyna spotyka się z jednym, a na tamtego ma wywalone,  jednak potem dzieje się kilka trudnych rzeczy, po których uczucia bohaterów się zmieniają. W każdym razie jest ciekawie, a jeszcze lepiej jest w drugim tomie, który kończę. ♥


Jeśli nie masz do powiedzenia niczego miłego, milcz.

Zarówno z bohaterami, jak i z Cimmerią bardzo się zżyłam, polubiłam wszystkie miejsca i nawet bohaterów, którzy nie zawsze byli dobrzy. Dużą zagadkę kryje w książce Nathaniel i Christopher. Bardzo ciekawi mnie ten wątek, a z tego co czytam w drugim tomie jest naprawdę poruszony i sporo informacji przepływa do czytelnika. Ten wątek podoba mi się najbardziej, bo kryje się w nim część sekretu, na razie autorka go świetnie wprowadziła, jak dalej go potoczy zobaczymy sami :D 


Herbata to napój, który potrafi sobie poradzić z całym złem tego świata.

Dla mnie nie jest to koniec, postanowiłam czytać dalej i poznać mroczne sekrety. Jak na razie dobrze się bawię i jest to jedna z lepszych serii ♥ Podczas czytania, czułam wzruszenie i współczucie nad losami bohaterki, kiedy Allie przechodziła ciężki w życiu zmiany. Czułam radość, kiedy razem z Reicher i innymi świetnie się bawiły, wychodząc na bal, czy też nocnego krykieta. Często kibicowałam też na zmianę Carterowi lub Sylvianowi. Kiedy poznajemy bliżej Cartera i dowiadujemy się o nim więcej, czujemy podziw dla bohatera. Przyjaźń Allie z Reicher, czy też Jo, jest różnokolorowa. Czułam mieszane uczucia, w tym współczułam im. 
Dla kilku tych ważnych zalet, warto przeczytać Akademię Cimmeria ♥ 

Miłego dnia, Alex :)

Udostępnij ten post

30 komentarzy :

  1. Zachęciłaś mnie recenzją :) Myślę, że się skuszę :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Agaa
    lovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam za sobą już całą serię więc mam nadzieję, że szybko przeczytasz resztę części ♥
    Ja jestem #TeamSylvain (może mi mówić wszystko, zdania nie zmienię :D) uważam, że Carter to taka przerysowana postać, która jest biedna, zawsze ma źle a potem ma wszystko. No i jest jeszcze dużo elementów, które składają się na moj wybór, ale nie będę się rozpisywać o tym na cały komentarz :D wracając ...
    Uwielbiam Cimerię. Bardzo podoba mi się styl w jakim jest użądzona ♥
    No Allie potrafi być irytująca na swój sposób.
    Kurcze mam problem, bo nie wiem co mogę napisać o fabule w komentarzu, bo nie chce ci spoilerować dalszych części :/
    O wiem! Czytaj szybko dalsze części bo są trzy momenty w tej serii które uwielbiam ♥ i jestem ciekawa co będziesz o nich sądzić.
    Ja coraz częściej nie czytam opisów z tyłu książki tylko jak wszyscy polecają jakąś książkę to ją biorę w ciemno. Ale to nawet dobrze, bo nie wiemy nic, niczego się nie spodziewamy, no i się mocniej wkręcamy :D
    Taki trochę dziki ten komentarz, wybacz :C
    Recenzja bardzo fajna,

    Pozdrawiam cieplutko
    Olcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, spokojnie jest dobrze ♥
      Powinnyśmy się zapoznać XD
      Przeczytałam już drugą część, teraz następne muszę wypożyczyć z biblioteki, ale taki mały problem. Wypożyczyłam 8 książek i jestem, na czarnej liście XD

      Usuń
  3. Ja kiedyś miałam ochotę na tę książkę, ale czytałam odmienną opinię o niej niż piszesz Ty, więc najlepiej będzie jak sama się przekonam, czy mi się spodoba czy nie, więc może ostatecznie nie mówię nie, ale w najbliższym czasie nie sięgnę, może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie to nie mój klimat, a szkoda :D Obawiam się jednak, że nawet mimo szczerych chęci nie dam rady:(

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam i lubię bardzo tę serię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi ta książka niestety nie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest najsmutniejsze w książkach XD

      Usuń
  7. A mnie nigdy do siebie ta seria nie przyciągała. Wydaje mi się to kolejną przewidywalną i schematyczną młodzieżowką i no, nie mam ochoty... Kiedyś nawet chciałam to przeczytać, ale jakoś nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie darzę tej serii zbyt wielką sympatią, jak na razie zakończyłam czytanie na pierwszym tomie. U mnie w szkolnej bibliotece też czasami zdarzają się takie perełki, ale oczywiście tez jestem jedną z nielicznych osób, którym che się zaglądnąć do tego najlepszego pomieszczenia w szkole ;).

    http://thebooksandclouds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas jest akurat pełno ludzi, ale spokojnie nie po książki XD

      Usuń
  9. Szczerze? Od kilku dobrych lat patrzę, aby komuś wcisnąć tę książkę, bo jak dla mnie cała seria była beznadziejna i nie wiem, co jeszcze robi na mojej półce. Niestety, dwie części, które posiadam są w dość złym stanie (dzięki mojemu kochanemu pieskowi), więc nie wypada dać ją komuś na wymianę.
    Buziaki kochana, świetny blog, oczywiście obserwuję! :)
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje ♥ Szkoda, że Ci się nie spodobało :(

      Usuń
  10. Niby książka nie jest odkrywcza, a jednak wzbudza zaintrygowanie, prawda? xd

    Zostaję na dłużej i obserwuję ;)

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Seria od dłuższego czasu czeka na swoją kolej i pewnie jeszcze trochę poczeka, bo mam w planach teraz zupełnie inne książki ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że przynajmniej jest w planach XD

      Usuń
  12. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną, mam nadzieję, że spodoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam dawno tę serię i skończyłam chyba na 2 albo 3 tomie. Zapomniałam o niej, przestałam kupować następne tomy i w pewnym momencie się nazbierało tych tomów, i stwierdziłam że chyba zrobię przerwę. Może kiedyś jeszcze do niej wrócę, bo jednak podobała mi się.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem teraz na czwartym tomie i jest to cudowna trylogia :)

      Usuń
  14. Sporo osób poleca tę książkę, ale ja się chyba nie zdecyduję. Na liście "do przeczytania" mam już trochę młodzieżówek, a tego gatunku i tak mam dość. Wiele z tych książek jest do siebie tak podobnych, opiera się na tych samych schemat i wszędzie te trójkąty miłosne, ech! "Wybranych" sobie podaruję, wolę inne powieści. :)
    Pozdrawiam, Królowa Książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, no trochę dużo tych trójkątów miłosnych :D

      Usuń
  15. Pierwsza część bardzo mi się spodobała, natomiast przez drugą już z pół roku nie umiem przebrnąć. Bardzo fajny blog i ciekawe recenzje!
    Pozdrawiam :)
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Ja następne pochłonęłam tak samo jak pierwszą część :D

      Usuń