[25] A co jeśli bajka wygląda całkiem inaczej? , o tym w książce "Z innej bajki"


Każdy zasługuje na szczęśliwe zakończenie.

Okładka książki Z innej bajki

Autor: Jodi Picoult, Samantha Van Leer
Tytuł:"Z innej bajki"
Tytuł oryginału: Between the Lines
Data wydania:  2 kwietnia 2013 r
Liczba stron:  312
Kategoria: literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Skończyłam czytać: 04.12.16 r 












                                                                                                    Opis 

 Deliah jest inna niż rówieśnicy woli siedzieć z nosem w książce i nie wychodzić z pokoju. Kiedy bibliotekarka podaje jej piękną książkę znanej pisarki, jest to bajka i to dla dzieci. Deliah jednak bierze książkę i czyta, nie morze się od niej oderwać.  Któregoś razu Deliah słyszy głos z karki, jest to książę Olivier woła o pomoc wyrwania się z bajki. 


                                                                          Opinia 

Opis jest naprawdę zachęcający, czy bajki wyglądają naprawdę tak jak my je widzimy. Lektura stawia nam właśnie ten znak zapytania,  bohaterowie prowadzą zwykłe normalne życie, kto by pomyślał zły kapitan Hak, normalnie jest ortodonto. A bohaterowie grają tylko jak według scenariusza. Fabuła jak dla mnie wspaniała, na pierwszy rzut oka. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Jodi Picoult, i pomyślałam, że wspaniale zacznę od przepięknej historii. Która jednak taka nie była. Czytałam sobie tą książkę od września, i skończyłam w grudniu. Strasznie mi się dłużyła, czytałam i czytałam. Miałam wrażenie, że przeczytałam 100 stron, a w rzeczywistości było to 20. Główna bohaterka jest dziwnie irytująca, ale o niej więcej później. I książę Olivier, .... Akcja, tutaj jest dla mnie też problem, bo bez przerwy gdzieś przeskakujemy. Książka jest pisana trzema kolorami, co jest przynajmniej dla mnie  irytujące. Zielony kolor, chociaż jest ciemny, mi utrudniał trochę czytanie. Są też fragmenty strony bajki, i powieść z perspektywy Oliviera.  Jeśli chodzi o zakończenie to całkowicie mnie zaskoczyło, chociaż dla mnie powinno być trochę inne. 



Bohaterzy 

Deliah mnie irytowała, była taka bezmyślna i niezdarna. Zawsze próbowała osiągnąć swój cel, była zawzięta.Olivier co tu mówić o głównym bohaterze bajki, który jest zawsze w centrum uwagi, jest momentami samolubny  i egoistyczny. Bez przerwy czegoś chciał i szukał milionów sposobów. Cały czas było tylko o nich, wiec nie wiem co mam Wam napisać o reszcie bohaterów, postacie z bajek. Matka Deliah i jej przyjaciółka próbujące jej za wszelką cenę pomóc, a Deliah nie przyjmuje ich pomocy. 

                                                                          Wydanie 

Okładka jest ładna, taka pasująca do tej książki. Spokojna. W środku mamy naprawdę dużo ilustracji, co nie ukrywam jest trochę przerażające. Niektóre ilustracje są naprawdę piękne, chociaż nie wszystkie. 

                                                                         Podsumowanie


"Z innej bajki" jest ciężką powieścią, na pewno nie dla młodszych czytelników, ponieważ jest bardzo trudna.  Pomysł autorek był bardzo dobry, jednak nie wykorzystały go. Książka jest bardzo ładnie wydana. Akcja nie dzieje się szybko, wręcz wlecze się. Bohaterowie nie są jacyś nadzwyczajni, często irytują.  Polecam tą książkę, osobom które kochają bajki i mają sporoo czasu na czytanie. 



Moja ocena: 4/10 

Udostępnij ten post

20 komentarzy :

  1. Czytałam tę pozycję jakieś 3 lata temu i byłam nią zachwycona. Moim zdaniem jest to bardzo dobra książka, pomysłowa i z mega ciekawą fabułą. Ja tam ją jak najbardziej polecam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie się spodobała. Fabuła jest bardzo zachęcająca, ale wykonanie :)

      Usuń
  2. Fabułą brzmi całkiem fajnie, że mogłabym się skusić, szkoda tylko że w środku wypadło nieco gorzej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może gdybym była młodsza, to skusiłabym się na tę książkę. Okładka raczej odstrasza, ale plus za tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi okładka nie przeszkadzała, :) A tytuł naprawdę bajkowy :D

      Usuń
  4. Chyba sobie odpuszczę tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście oceniam tę książkę znacznie wyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej Tobie się spodobała :)

      Usuń
  6. Czytałam kiedyś tę książkę, ale poddałam się po kilku rozdziałach. Nie moje klimaty mimo , że fabuła rzeczywiście zapowiadała się fajnie.
    Ale nie zniechęcaj się do książek tej autorki. Ja przeczytałam jak na razie dwie, ale jestem nimi zachwycona.
    Pozdrawiam :)
    life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze przeczytać jakąś jej książkę :)

      Usuń
  7. Nie cierpie irytujących bohaterek. BOŻE! Jak takowa potrafi sknocić książkę :<
    Podziękuję, postoję :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobno tą autorkę albo się kocha, albo się nienawidzi, ale ja widzę, że po tej bohaterce to jednak znalazłabym się w drugiej grupie czytelników :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że inne książki są lepsze :)

      Usuń
  9. Zdecydowanie po twojej recenzji będę się trzymać od tej książki z daleka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, od tej możesz ale innych ja bym sobie nie darowała :D

      Usuń
  10. Szkoda, że się rozczarowałaś. Ja uwielbiam Picoult i po jej książki sięgam w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może następne będą lepsze. Jeszcze jej nie skreśliłam :D

      Usuń