[24] Jakie cuda mogą zdarzyć się w Święta?- "Podaruj mi miłość"



Jeśli nosisz w sobie magię, powinieneś chronić ją przez całe życie, bo kiedy raz pozwolisz jej zniknąć, już nigdy nie powróci.





Okładka książki Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadańAutorzy: Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Stephanie Perkins, Reinbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Tytuł: Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań
Tytuł oryginału: My true love gave to me. Twelve holiday stories
Data wydania: 2 listopada 2015r
Liczba stron: 432 
Wydawnictwo: Otwarte 
Kategoria : literatura młodzieżowa
Skończyłam czytać: 23. 12. 16 r





     Opis     

12 świątecznych opowiadań, 12 świątecznych historii o miłości, którym warto się ponieść. Każde opowiada zupełnie inną historię, ale mówią to samo, aby dać się ponieść magii w święta.  Gdziekolwiek żyjesz, czy na biegunie północnym, a może w Nowym Yorku.

                                                                            Opinia    

Opis nie powala, wiem, ale co pisać o świątecznych opowiadaniach (?), chyba każde oddzielnie bym musiała opisać, a z tym za dużo roboty, jak dla mnie. To zacznijmy od minusów w książce, już po pierwszym opowiadaniu stwierdziłam, że są zbyt krótkie, a co gorsza kiedy opowiadanie zaczyna nas wciągać i robi się naprawdę ciekawie, za stronę jest koniec historii. Czyli tak, nudne wstępy w większości opowiadań, rozumiem że zawsze wstęp jest nudny i wg, ale jak na takie krótkie historie (?) Następny minus, każda historia jest inna OKEY, ale w każdej jest ten sam schemat  dziewczyna zakochuje się w chłopaku, albo na odwrót aczkolwiek na jedno wychodzi, bo potem są parą. I tu mogę pochwalić moje ulubione opowiadanie "Dama i lis", autorstwa Kelly Link. Było to najoryginalniejsze opowiadanie, które od samego początku mnie ciekawiło, przy czym nie zupełnie był ten schemat. I historie są zbyt przewidywalne, od pierwszej strony wiedziałam, w prawie każdym opowiadaniu kto z kim będzie. Przejdźmy do tych dobrych stron. Opowiadania, jednak były ciekawe, nie dłużyły się za to szybko zleciał mi przy nich czas. Czasem śmiałam się do książki, z niezdarności, wstydliwości bohaterów. Opowiadania zaczęłam czytać 12 grudnia i nie to nie tak jak myślicie, że mi się dłużyło, bo czytałam jedno opowiadanie każdego dnia, odliczając dni do świąt. Przyznam się, że nie zawsze mi to wychodziło,  bo nie raz zapomniałam przeczytać z braku czasu, albo przeczytałam za dużo. Więc starałam się uzupełniać jeśli  coś pominęłam. O moim ulubionym opowiadaniu Wam mówiłam, ale na uwagę zasługuję też opowiadanie Jenny Han "Gwiazda polarna wskażę Ci drogę ", opowiadanie jest naprawdę ciekawe o dziewczynie adoptowanej przez Świętego Mikołaja. Troszkę Wam opowiem o czym jest "Dama i lis", otóż matka Mirandy siedzi za kratkami, co roku w święta przyjeżdża po nią ciotka (?), która ma syna Daniela. Co lepsza Miranda podczas przechadzki spotyka Fennego, dziwnego człowieka w futrze, który pojawia się tylko w Gwiazdkę i kryje sporo tajemnic. Zaciekawiło mnie też opowiadanie Myry McEntire czy też Stephanie Perkins.  Mogę powiedzieć, że ostatnie opowiadanie naprawdę mnie zaskoczyło. Całkiem inaczej je sobie wyobrażałam, początek był nudny i mi się dłużył, lecz potem spotkałam się z  wielkim zaskoczeniem. 
                           
Wszyscy kochamy i wszyscy ponosimy straty, a mimo to nie przestajemy kochać.

                                                                  Bohaterowie     

Są naprawdę różni, ale są to jakieś przemądrzałe postacie czy jakieś tam, tylko tacy jak my w większości. Niektórzy nie są tacy jak my, ale dzięki temu dostrzegamy wszystko z  różnych stron. Jak jest  być inną, jedynym człowiekiem na biegunie północnym, a co oznacza życie sławnej piosenkarki, a może przestępcy? Nie ma tam złych osób, wszyscy są w święta zmieniani na lepsze, dzięki tej drugiej osobie. Bohaterowie, są przewidywalni, ale ich losy są naprawdę ciekawe, może nie oryginalne, ale chcące się czytać. Są bardzo ciekawi, dziewczyna od miesiąca chodzi do sklepu z choinkami, aby poprosić tylko chłopaka do nagrania radiowego. Czy to nie zabawne ? 

          Styl           

Trochę ciężko powiedzieć, każdy autor pisze inaczej. Ale każdego z nich udało mi się zrozumieć. Nie raz piszą niezwykle poważnie, a nie raz potrafią nieźle rozbawić. Dialogi są zrozumiałe, opisy też :) 

Okładka książki My True Love Gave To Me        Wygląd     

Sporo osób zachwyca się okładką, jest naprawdę ładna, ale coś mi w niej przeszkadza, może ta biel na dole (?) Uwielbiam wydania w twardych oprawach i jeszcze z tą wstążeczką. Mogę jeszcze powiedzieć, że na okładce są pięknie nałożone cienie. 

Inne wydania 

Jest ładne, ale przerażają mnie te napisy. 



-Skarbie, jeśli wierzysz, to na pewno dostaniesz to, czego pragniesz.


Podsumowanie 

Jeśli miałabym tą książkę ocenić, to dałabym jej 7/10. Jest w niej kilka minusów, nie jest jakaś oryginalna zbytnio, ale uważam, że idealna aby odpocząć w święta usiąść i trochę odpocząć. 

Udostępnij ten post

16 komentarzy :

  1. Codziennie wchodziłam na twojego bloga, patrząc czy jest nowy post :)
    Uwielbiam twój styl pisania, a twoje posty czyta mi się z przyjemnością!
    Nie czytałam "12 świątecznych opowiadań" ale czytałam tę wersję wakacyjną. Było okej, ale to zdecydowanie nie był best top 1 roku 2016.
    Okładka rzeczywiście jest... Jakby magiczna, przykuwająca wzrok, mimo że nie jest zrobiona z przepychem. Eh te wstążki, mimo że dodają uroku to są dla mnie strasznie irytujące bo się strzępią i w końcu wstążka robi się długości dwóch - trzech centymetrów.
    Z tych dwunastu autorów znam kilku np. Rainbow Rowell (dzięki książkom "Eleonora i Park" oraz "Fangirl" Gayle Forman, David Levithan.
    Historie wydają się ciekawe, być może sięgnę po tę książkę przed następnymi świętami, żeby był ten klimat.
    Bardzo ciekawa recenzja! :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, bo się zarumienię :) Dziękuje ♥ Opublikowałam recenzję: Silver ostatnio , ale post wyskakuje mi jakoś przed podsumowaniem. :D

      Usuń
  2. Coś dla mnie! ;D
    melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja znajduje się na liście "książek do przeczytania" i to już od dłuższego czasu, więc kiedyś na pewno po nią sięgnę! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka idealna nie tylko Boże Narodzenie :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać, ale jakoś chyba lepiej się czyta w Święta :)

      Usuń
  5. Może kiedyś. ;) Może na przyszłe święta... ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Znowu się spóźniłam z tą książką. Już w tamtym roku obiecywałam sobie, że ją przeczytam. Może w Boże Narodzenie 2017 nastąpi przełom i przeczytam tą książkę.
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Może w następne Święta...
    Mam na swojej półce 12 wakacyjnych opowiadań, z których przeczytałam jedno. I mi się nie spodobało. Myślę, ze z tymi Świątecznymi będzie trochę inaczej...:)
    Pozdrawiam,
    Helena z ksiazkinocy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ta książka pójdzie Ci nieco lepiej ;D

      Usuń
  8. Ja nie chcę przeczytać tej książki bo nie zbyt lubię krótkie historie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to trochę denerwowało :)

      Usuń