[22]Rezerwat dla magicznych stworzeń- "Basniobór"

Hejka! Co powiecie na podróż po magicznym rezerwacie?


Mądrzy ludzie uczą się na własnych błędach. Ale ci naprawdę bystrzy uczą się na cudzych


Autor: Brandon Mull
Tytuł: Baśniobór
Tytuł oryginału: Fablehaven
Wydawnictwo: W.A.B.
Data wydania: 11 maja 2011 roku
Liczba stron: 344
Kategoria: literatura dziecięca



   Wiecie, że nie zwróciłabym na tą książkę, wcale uwagi ale trafiła do mojej szkolnej biblioteki , nie no kurczę muszę przeczytać i tak się stało. Znamy wiele magicznych światów: Harry Potter, Władca Pierścieni, Opowieści z Narni, i tak dalej, ale gdzie Baśniobór, dla mnie jest jak najbardziej książka, która powinna do tej kategorii dołączyć. A wy znacie Baśniobór? Chętnie Was z nim zapoznam.
Zaspokajanie potrzeb to brzemię biedaków. Bogaci i potężni mogą sobie pozwolić na uleganie pragnieniom i zachciankom.

                    Opis                      

Kendra i Seth to rodzeństwo, które przyjeżdża do dziadków "na wakacje". Zastają tam dziadka, który jest bardzo surowy, mieszka w wielkim domu otoczonym lasem, każe im przestrzegać zasad. Jednak Seth łamię zasady, i wkracza na teren lasu. Dzieci nie wiedzą, że ich dziadek jest strażnikiem, a lasy są domem wielu stworzeń. Nie wiedzą, że są w rezerwacie, w baśnioborze. Łamiąc zasady, ściągają na siebie zło, z którym będą musieli się zmierzyć. 

Czy dzieci poradzą z tym sobie? Jakie konsekwencje jeszcze ich spotkają? 

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że umiesz czytać".

                Bohaterowie              

Kendra i Seth są głównymi bohaterami. Na początku moją sympatię zdobył Seth, jednak po kilku rozdziałach się to zmieniło i to z Kendrą się uosobiłam. Seth, zaczął mnie bardzo irytować, łamiąc zasady na okrągło, nie obeszło się bez kar, i to okrutnych a on nadal ściągał kolejne, kolejne i kolejne. Jednak Kendra była bardziej rozważna, nie łamała zasad, zadowalała się tym co miała, skupiała się bardziej na zagadce kluczy od dziadka, niż tym co kryje się w lesie.  Jeśli chodzi o ich dziadka to był sympatyczny hihi 
Babcia też, chociaż czasem była dziwna, panią Lenę bardzo polubiłam, szkoda że tak się stało mam nadzieję, że w następnych częściach coś zrobią.  Muriel nie polubiła, to przecież zły bohater, ale i tak niee.

- Patrzysz czasem w górę na deszcz, Kendro? Ma się wrażenie, że to niebo spada.(...) -Albo, że się sunie w chmurach...

                    Opinia                   

Fabuła jest interesująca. na okładce pisze, że jest to książka dla dzieci. powyżej 9 roku, ale według mnie każdy by się przy niej świetnie, ja i tak miał dreszcze  emocji i czytałam na jednym oddechu. Bohaterowie byli sympatyczni, pomimo tego, że czasem potrafili nieźle zdenerwować.  Miło jest przenieść się do magicznego świata, gdzie są magiczne stworzenia ( zawsze tylko na nie czekam) ,, które uwielbiam. W książce znalazły się trolle, okrutne gobliny, kręcący coś wiecznie satrapowie, śliczne wróżki, które potrafią nieźle się zemścić, okrutne wiedźmy, takie jak Muriel, której wypuszczenie wiele kosztowało. 

- Zło lubi ciemność.
- Dlaczego?- spytał Seth.(...)
- Bo zło lubi się kryć


                Wygląd                     


Tu  mogę powiedzieć, że okładka jest przecudowna. Tylko według mnie książka powinna zostać wydana w twardej oprawie. Jak rozłożymy  książkę to lepiej uważać, żeby nie złamać grzbietu! Literek na końcu wersów, prawie  nie da się przeczytać .  To taki minus. Znajdziemy tam mnóstwo obrazków, są słodkie i straszne, czarno białe. Ja jak widzę czarno biały rysunek to zaraz mam dreszcze. 


Człowiek o śmiałym języku powinien poprzeć słowa dzielnymi czynami.

                    Styl                       

Pan Mull ma świetny , prosty charakter pisma. Jest to książka dla dzieci, co może być jednym z powodów, chociaż dla każdego będzie zrozumiała. Nie ma żadnych specjalnych urozmaiceń, nie wplata żadnych czarów ani pieśni, są tylko proste dialogi i opisy. 

Śmiertelność to zupełnie inny stan. Nabiera się świadomości czasu.

                    Ocena                   

Książkę oceniam na 7/10.  Nie jest to książka zła, ale nie jest też czymś zadziwiającym. Można byłoby ją bardziej urozmaicić, ale to tak dla mnie. A książka przekazana jest dla młodszych :D Myślę, że powinnam po nią wcześniej sięgnąć, chociaż i teraz mi się podobała i była dla mnie zrozumiała. To wtedy poczułabym pewnie większą magię! 

Człowiek czuje się zdradzony, gdy widzi, że zbezczeszczono jego dom.

                Podsumowanie          


"Baśniobór" jest opowieścią dla dzieci, więc jeśli macie kogoś w rodzinie w wieku najlepiej 10 lat, to zaproponujcie właśnie tej osobie. Sami  też możecie przeczytać, lecz nie gwarantuje Wam tego samego co przeżyją dzieci, za pewne będą przechodzić je dreszcze :D Za to gwarantuję Wam oczarowanie się ilustracjami :)  

Udostępnij ten post

20 komentarzy :

  1. Nie za bardzo mam ochotę się z nią zapoznać, choć kiedyś chciałam. Wiekowo coraz trudniej czyta mi się książki dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, dlatego żałuję że wcześniej już nie zaczęłam :)

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o prezent dla kuzynów, idealne. Ale ja sama dla siebie podziękuję xd


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. XD Może chociaż im się spodoba :D

      Usuń
  3. Widziałam już masę pozytywnych opinii o tej książce, ale właśnie dlatego, że to coś dla dzieci nie zapoznałam się z nią :D Niemniej, nie wątpię, że to bardzo fajna młodzieżówka.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest fajna, ale bardziej dla młodszych czytelników :)

      Usuń
  4. Zbyt dziecinna jak dla mnie, tak mi się wydaje... wolę poważniejszą fantastykę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam to taaak dawno temu, ale to było takie genialne :D
    Teraz nie wiem czy by mnie zaciekawiło, ale na pewno będę polecać młodszym znajomym :D


    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się też podobała, chociaż żałuję że nie sięgnęłam wcześniej xD

      Usuń
  6. Czuję się za stara na tę książkę :< 18ka na karku robi swoje xD Ale może uda mi się jeszcze sprawić tę książkę na prezent kuzynowi w wieku właśnie lat 10? :D Zobaczymy :P
    Buziaki ;*
    Q.

    Otwórz Drzwi do innego wymiaru

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja raczej się nie skuszę, ale może mój nastoletni bratanek będzie zainteresowany tą książką. W każdym razie zapytam się go.

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie jakoś magiczne zaświaty nie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapewne kilka lat temu chętnie sięgnęłabym po ten tytuł ;) Teraz czytam coraz mniej książek literatury dziecięcej...
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też co raz rzadziej czytam takie książki, ale akurat mnie natchnęło xD

      Usuń
  10. Mnie akurat zachwyciła ta książka... co prawda czytałam ją kilka lat temu, ale nadal mam ochotę do niej wrócić:) Z tego co pamiętam, kolejne części były dużo lepsze i ciekawsze od tej pierwszej, polecam się zapoznać.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam gdzieś w domu 2 część, ale muszę jej poszukać... xD

      Usuń