[18] Dawna magia powraca, razem z niebezpieczeństwem.

Hejka!



Autor: J.K.Rowling, Jack Throne
Tytuł: "Harry Potter i przeklęte dziecko"
Tytuł oryginału: "Harry Potter and the Cursed Child"
Seria: Harry Potter
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 368
Data wydania: 22 październik 2016
Kategoria: fantastyka
Moja ocena: 8/10



Zacznę od tego, że nie zamierzałam czytać tej książki. Uznałam, że świat Harrego Pottera już minął i nie mogłam sobie wyobrazić tej serii bez magicznego świata, bez tych opisów, ale kiedy nadarzyła się okazja żeby przeczytać pomyślałam sobie co mi tam, no i jak widzicie nie było źle i znowu wciągnęłam się w magiczny porywający świat, gdzie wszystko morze się zdarzyć. 

Opis. 

Harry Potter znany jako Chłopiec, który przeżył jest już dorosły, ma trójkę dzieci, w tym syna Albusa.  Albus Severus Potter jest głównym bohaterem, podczas pierwszej podróży do Hogwartu zaprzyjaźnia się z synem Malfoya Scorupiusem, na temat którego krążą różne plotki. I tak trafiają razem do Slytherianu, co wzbudza oburzenie wielu osób.   Do tego chłopiec musi zmierzyć się z ogromnym niebezpieczeństwem, które jest blisko. 

Bohaterzy. 

Harrego zawsze lubiłam w książkach, ale teraz był całkiem inaczej pokazany. Był ministrem magii, mającym trójkę dzieci, w tym nie mógł się dogadać z Albusem. Jednak nadal pokazane zostały jego dobre strony jak i złe.  Ginny, właściwie to było jej mało w tej książce, ale zawsze wspierała Harrego. Ron, no i nareszcie udało mi się go polubić, tak wiem jak można nie lubić Rona. Hermiona, i tu mam minus wolałam tamtą Hermionę. A i nie wiem czemu, ale myślałam że ta książka będzie o Jeamsie, było o nim niewiele, ale naprawdę go polubiłam, i tak samo z Lily. Co do Doth to od początku wzbudzała we mnie podejrzenia. Ale naprawdę Belatrix?

Opinia.

Nie bójcie się, śmiało możecie wziąć Harrego Pottera do ręki, może nie jest to samo bez tych opisów, ale ja się przekonałam i świetnie się bawiłam, i strasznie się wciągnęłam. Jak zawsze czytałam pod napięciem, chociaż odrobinę mniejszym. Nie spodziewałam się wielu rzeczy, więc naprawdę intrygi, intrygi, słodkie intrygi i kłamstewka. Trochę się też rozczarowałam, bo akcji niewiele toczyło się w Hogwarcie,a poza nim. Ale była moja ulubiona pani profesor McGonagall i profesor Severus Sneip. hiehie <3

Podsumowanie.

Książkę polecam bardzo, wszystkim fanom Harrego, jednak ostrzegam, że to nie to samo. Ale nie jest złe, po prostu inne! :D Bohaterzy są prawie wszyscy wspaniali. Intryg mnóswo, no i czego chcieć więcej. Tylko wziąć książkę i czytać!!!

Udostępnij ten post

20 komentarzy :

  1. Już nie mogę się doczekać, aż będę go miała w swoich łapkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam, ale na pewno to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie poznałam Pottera z wersji książkowej i raczej nie poznam, ale wersja filmowa mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie kupię tej książki, uważam, że została napisana typowo dla kasy i dla mnie Harry skończył się parę lat temu.
    Dobrze, że Tobie się podobała, bardzo się cieszę :)
    Pozdrawiam!
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważałam, dopiero po przeczytaniu zmieniłam zdanie :)

      Usuń
  5. ja odpuszczam moze keidys rpzeczytam aby zoabczyc poki co nie chce osbei psuc swiata magii ;p pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, też bym nie czytała, ale zaryzykowałam i nie żałuje :)

      Usuń
  6. Chyba jest niezły szał na tą książkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę, w końcu to Harry Potter ;D

      Usuń
  7. Tą książkę widzę wszędzie, ale niestety nie jestem zwolenniczką Harrego Pottera, więc to nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harry Potter jest wspaniały, może z czasem się do niego przekonasz. ;)

      Usuń
  8. Nigdy nie byłam fanką Pottera, dlatego po tę książkę również nie sięgnę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm,. mam nadzieję, że w przyszłości po nią sięgniesz. ;)

      Usuń
  9. Dla mnie, ta lektura nie jest niczym interesującym :) Myślę, że ta książka została wydana wyłącznie jako lektura dla pieniędzy ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważałam, jednak spodobała mi się. :D

      Usuń
  10. Harry Potter i Przeklęte Dziecko już dość dawno za mną i muszę powiedzieć, że nie miałam w planach sięgać po tę pozycję, ale moja kochana przyjaciółka, postanowiła zrobić mi prezent dzień po polskiej premierze HPiPD.
    Książka była jakimś totalnym kosmosem, zmieniacz czasu jednak potrafi narobić niezłego misz maszu xd
    Alubs to postać której nie trawię zaraz obok Scorpiusa z którego śmieję się do tej pory.
    Bardzo ciekawa recenzja!

    OdpowiedzUsuń