[19] "Girl Online"

Świat jest już wystarczająco smutny. Nie pogarszajcie sytuacji.


Hejka!


Tytuł: Girl Online
 Tytuł oryginału: Girl Online
Autor: Zoe Sugg
Wydawnictwo: Insignis
Data wydania: 8 kwietna 2015r.
Liczba stron: 368
Kategoria: Literatura Młodzieżowa
Moja ocena: 7/10





  Wiecie co, kiedyś nie miałam wcale nawet chęci żeby się za tą książkę zabrać. A teraz nie mogę sobie wyobrazić, jak mogłam tak myśleć.  No ale, cóż tytuł mnie odstraszał. Nie wiem czemu. To pewnie się zastanawiacie co takiego się stało, że jednak przeczytałam, a no do naszej biblioteki przyszło trochę książęk razem z tą.


Myślisz, że światem online rządzi fałsz, ale jest w nim też prawda.

                    Opis                    

  Penny Potter jest blog-erką ukrywającą się pod nickiem Girl Online. Cieszy się ogromną popularnością w sieci. Jednak w normalnym życiu jest straszną niezdarą. Jej przyjaciółka Megan potrafi kompletnie zepsuć jej humor i robi jej straszne rzeczy, a przy Ollim Penny nie czuje się swobodnie. Jedyną osobą, która o Penny wie wszystko jest Eliot, jej sąsiad. Penny z Eliotem i rodzicami wyjeżdżają na Święta do Nowego Yorku. Gdzie Penny poznaję Noah. Przy Noah czuję się swobodnie, jednak i on kryje sekret.

Lubię cię tak bardzo, że może nawet Cię kocham.

             Bohaterowie               

  Jeśli chodzi o Peny, zauważyliście Penny Potter, po prostu jak Harry Potter ;D,  też jestem czasem nieśmiała i jestem niezdarą, no ale Penny była mistrzynią! Co mnie nieco irytowało. uważam, że obeszłoby się bez niektórych wpadek. Penny nigdy nie była zbyt popularna, za to jej przyjaciółka Megan, ja wolę tak jak mówi na nią Eliot hihi xD Nie polubiłam jej, o nie. Była dla mnie zbyt wredna i te jej poniżanie innych, to jak zachowywała się, Penny idzie na randkę z chłopakiem, który się w niej kocha, a ta przychodzi i zabiera jej chłopaka, to straszne, jak można tak zrobić najlepszej przyjaciółce? Chociaż to jest nic w porównaniu do tego co zrobiła później ;/ Tak samo Ollie, nie polubiłam go, ten chłopak strasznie mnie wnerwiał, po prostu tylko chciał, żeby zrobić mu zdjęcie. Dobra przejdźmy do bohaterów, którzy sa wspaniali! Eliot, po prostu uwielbiam go, na początku czytałam  tą książkę tylko dla niego! ♥ Ma sarkastyczne poczucie humoru, niezłe wyczucie stylu, jest istną encyklopedią  i jest gejem. To ostatnie trochę przykre, bo jest najlepszą postacią tej książki :D Noah, jak dla mnie przeuroczy i przesłodki *.* do tego muzyk Aww.. Nie mogę nie wspomnieć o Belli i Sadie Lee, nie są to główne bohaterki, ale przemiłe osóbki. Bella jest przesłodka, jest siostrą Noah, a Sadie Lee to jego babcia. Piecze dobre ciasteczka xd,

Właśnie to lubię w zdjęciach - pozwalają uchwycić i przeżyć raz jeszcze szczęśliwe chwile.


                   Styl                  

  Pani Zoe Sugg ma niezwykle lekkie pióro, książka ma przeciętną liczbę stron, ale czytało się naprawdę lekko. Dialogi były proste do odczytania, nie jak czasem skomplikowane. Książka miała w sobie sporo opisów, ale nie były to żadne szczegółowe, głównie skupiały się na uczuciach i emocjach. Jest też mnóstwo cytatów, naprawdę bardzo bogato. Gdyby nie była to książka z biblioteki, z chęcią poprzyczepiałabym  kolorowe karteczki.

Kiedy przy kimś płaczesz, kiedy pokazujesz mu to, co boli cię najbardziej, to znaczy, że naprawdę mu ufasz.

          Wygląd książki        

  Tu mam troszkę więcej do powiedzenia, jestem okładkową sroką, wiem..., ale okładka mnie, aż tak nie przyciągała, chociaż jest bardzo ładna. Najbardziej podobają mi się zdjęcia, można się domyślać, że zrobione przez Penny, są wprost cudowne. Mogłabym patrzeć na nie godzinami. Czasem zazdroszczę ludziom, którzy robią takie zdjęcia. Książka jest w twardej oprawie, a mówiłam już jak bardzo kocham książki w twardych oprawach :) Aż przyjemnie wziąć je w ręce i lepiej wyglądają na półkach. Oprócz tego, książka jest ślicznie oprawiona w środku, tylko brakowało mi takiej starej zakładki, mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi xD  Przy rozdziałach są takie słodkie gwiazdeczki, niby drobiazg, a jednak. A no i książka nie jest pisana tą samą czcionką. Inną czcionką są napisane wpisy na blogu Penny, i mamy takie fajne dymki z wiadomościami Penny.                                              





            Podsumowanie         

Książkę polecam, fabuła jest ciekawa, a jeśli Wam się nie spodoba to nie zmarnujecie na nią wiele czasu, bo czyta się naprawdę szybko, nie można się oderwać. Są w niej bohaterzy, których znielubicie, ale są też bardzo mili i przeuroczy. Możecie czasem odnaleźć siebie. Ja na przykład nie okłamujmy się, potrafię być też taką niezdarą i zrobić coś czego będę żałować, w niektórych momentach myślałam o zlikwidowaniu swojego bloga, ale to sprawia mi tak jak i Penny przyjemność!  Czasem jednoczyłam się z Eliotem, ten sarkazm xD,  albo rzeczy o których nikt nie wie. Coś czuję, że bylibyśmy przyjaciółmi, w końcu lubimy historię. 

Udostępnij ten post

34 komentarze :

  1. Tyle razy przechodziłam obok tej powieści, a mimo to nie zdecydowałam się na jej kupno. chyba po dwudziestce zrobiłam się bardziej krytyczna, jeżeli chodzi o młodzieżówkę.
    Po Twojej recenzji upewniam się w tym, że mimo bycia romantyczką strasznie irytowałabym się bohaterami i zdarzeniami. Więc odpuszczę.
    Pozdrawiam!
    Cleo ze Zniewolone Treścią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, też nie sięgam po młodzieżówki ;D
      No bohaterzy trochę bardzo irytujący xD

      Usuń
  2. Słyszałam różne opinie o tej książce, choć więcej tych negatywnych to i tak kiedyś sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne są opinię, dla mnie książka była dobra, ale trochę nie dopracowana :)

      Usuń
  3. O książce słyszę pierwszy raz i sama nie wiem czy zaciekawiłaś mnie aż tak żeby sięgnąć... No cóż skoro szybko się czyta yo może dam jej jednak szanse :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, mi się książka podobała, ale chyba trochę za wysoko ją oceniłam ;)

      Usuń
  4. Mam ją ale oczywiście czasu brak na przeczytanie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie kusi mnie ta pozycja. Chyba wiekowo do mnie nie podchodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trochę, nie można uwierzyć, że mają po 16-18 lat bohaterzy.

      Usuń
  6. Jakoś nigdy mnie do niej nie ciagnęło, więc raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie odpuścić, nie jest jakoś specjalnie warta uwagi, ale miła i przyjemna w czytaniu. :D

      Usuń
  7. Skoro polecasz, to jak będę miała taką okazję, to chętnie skuszę się na tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Planuję zdobyć własny egzemplarz od dłuższego czasu. Chyba w końcu przekonałaś mnie swoją recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię typowo młodzieżowe książki:D Tej jeszcze nie miałam okazji czytać :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei rzadko czytam młodzieżówki :D

      Usuń
  10. Niestety, ale to książka nie dla mnie. Naprawdę dużo recenzji czytałam tej książki i tej drugiej, bo ma bodajże je dwie, ale jakoś... no nie przemawiają dla mnie. Mam wiele innych, lepszych książek, tak mi się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam drugą część i mniej mi się podobała :)
      Zgadzam się, nie jest to jakaś bardzo dobra książka, którą musisz przeczytać od razu :D

      Usuń
  11. Lubię tego typu pozycje - lekkie, młodzieżowe i szybkie w czytaniu. Zapoznam się z tym co stworzyła Zoe ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś miałam tę książkę w rękach w sklepie 'Biedronka' hah :D nie kupiłam jej wtedy bo nie byłam co do niej pewna, teraz natomiast nawet ciesze sie, że nie stracilam na nią pieniedzy bo jest zupelnie nie w moim stylu. Raczej nie czytam młodzieżówek, a ta ksiazka wcale mnie nie zachęca. Może gdybym była troche młodsza to pewnie by mi się spodobalo. Tak czy siak wydanie podoba mi sie:)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie;)
    Buziaki!!! (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wpadnę do Ciebie spokojnie :D
      No tak książka jest dla trochę młodszych ;)

      Usuń
  13. Z jednej strony wydaje mi się, że jestem już za stara na takie lektury, ale z drugiej strony... główna bohaterka jest blogerką, a do tego sama książka wydaje się interesująco skonstruowana, zatem muszę poznać tę historię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zmarnujesz na nią wiele czasu :)

      Usuń
  14. O nie... Już mi bokiem wychodzą niezdarne do bólu bohaterki. Ciapy, które przewalają się przy każdej okazji i "Ratuj mnie". Do tego jeszcze superman, który leci na ratunek biednej niewiaście i po prostu rzygam, za przeproszeniem.
    Książka zupełnie nie dla mnie, w dodatku nawet okładka mi się nie podoba xD Jedyna fajna rzecz, to że główna bohaterka prowadzi bloga, może mogłabym się z nią zżyć :D

    Chwilę mnie nie było tu u Ciebie, a tyle się pozmieniało <3 Ślicznie jest :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha no trochę wnerwiający bohaterzy xD
      Ojej dziękuję! :)

      Usuń
  15. To jest książka idealna na rok szkolny! Nigdy niczego od niej więcej nie oczekiwałam i dlatego mam wielką ochotę sięgnąć po drugą część

    Pozdrawiam
    To Read or Not To Read

    OdpowiedzUsuń