[09] "Magonia",czyli wspaniała książka Maria Dahvana Headley

Hej!Hejka! Dziś mam dla was recenzję jednej z oczekiwanych książek, a mianowicie Tam Ta Rara.... "Magonia". A więc, żeby nie przedłużać, trzeba zacząć:


Tytuł: "Magonia"
Autor: Maria Dahvana Headley 
Liczba stron: 320
Gatunek: fantastyka
Moja ocena: 8/10
Wydawnictwo:Galeria Książki

No to może zaczniemy od wyglądu?

Tak, wiem książki nie ocenia się po  okładce. Ale na pewno w 100 % każdego z Was ta okładka zachwyciła. Szczególnie te niebiesko złote pióro przyciąga uwagę na ciemnym fioletowo granatowym tle, ale jak  bliżej się przyjrzymy widzimy jakieś pole z zeschłymi roślinami nad którymi zachodzi słońce (?) . Tak, więc ta okładka wzbudza może zainteresowanie, pobudza do myślenie. 

"Coś stało się ponad chmurami, czego człowiek jeszcze nie pojmuje."

O czym jest książka:

Książka opowiada o Azie (Aza Ray). Azie, która mając (chyba)  2 latka zachorowała na chorobę, której lekarze nie mogą stwierdzić. Wiec życie Azy to tyle: szpitale. Choroba Azy polega na tym, że bez przerwy kaszle, jednym słowem dusi się. Azie według lekarzy zostało nie wiele czasu tu na ziemi, ale pewnego dnia podczas lekcji Aza widzi statek na niebie wołający ją: Aza!Aza! Wszyscy dookoła myślą, że Aza zaczęła majaczyć. Wtedy nauczyciele wzywają lekarzy, którzy podczas prześwietlenia zobaczyli, że w jej płucu tkwi pióro. w życiu Azy zaczynają się od tego momentu dziać jeszcze dziwniejsze rzeczy niż wcześniej. Podczas oglądania filmu z Jasonem- jedyną osobą która jej we wszystko wierzy, nagle Aza zaczyna się źle czuć i idzie na chwilę do swojego pokoju i tam widzi za oknem stado wołających ją ptaków i nagle jeden wlatuje jej do buzi. Podczas, kiedy wszyscy myślą, że Aza umarła, ona jest w innym świecie, w Magoni! Gdzie dowiaduje się prawy o swoim życiu i o tym, że musi wybrać między światem Magoni w którym w końcu może normalnie oddychać a światem ludzi.  

"Myślę o ptaku, którego wciąż słyszę - o tym, który co noc śpiewa zgodnie z moimi emocjami, z moim bólem - którego Wedda nazywa duchem."

Moja opinia: 

Od pierwszego momentu, kiedy wzięłam tą książkę do ręki wiedziałam że to książka dla mnie. Z czym się zgodziłam po przeczytaniu opisu, a już w ogóle książki. Bohaterzy byli świetni, może w świecie Magoni niektórzy nie, ale ogółem spoko. W książce która wydawała mi się być idealną, czegoś jednak  zabrakło tylko nie wiem czego. Tak, wiem jestem strasznie wybredna. Książkę jak mówiłam czytało się szybko i na jednym oddechu. Nie wiem jak Wam, (jeśli czytaliście) ale mi strasznie spodobała się ta historia z ptakami   i to, że w tym świecie można wszystko osiągnąć za pomocą śpiewu. A i no oczywiście wspaniałe cytaty!! :) Do zobaczenia w następnym poście. 

"Książki nie są moimi jedynymi przyjaciółmi, ale żyjemy ze sobą w przyjaźni."



Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Tak okładka rzeczywiście cudowna, jedynym jej minusem są ścierające się literki ;-; Tytuł mojego egzemplarza brzmi ,,agonia" bo ,,m" już prawie nie widać :/
    Książka bardzo mi się podobała, ten cały świat Magonii jest bardzo fajnie opisany zwłaszcza, że uwielbiam mitologię :D
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ACH! Okładka jest prześliczna ♥ Zakochałam się w niej. Szkoda, że literki się ścierają :/ Jeszcze nie miałam przyjemności przeczytać tej książki, ale tak bardzo mnie kusi! Pozdrawiam :*
    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej:) Piękne okładki zawsze przyciągają, to fakt, ta jest szczególnie piękna. Już od dłuższego czasu mam ochotę przeczytać tę książkę, lecz ciągle czytam coś innego, nie mniej jednak kiedyś na pewno po nią sięgnę.
    Pozdrawiam;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, okładka im piękniejsza tym milej się czyta :)

      Usuń
  4. Ta pozycja akurat mnie nie przekonuje od chwili, w której ją zobaczyłam ;P Za bardzo kojarzy mi się do z "Labiryntem Fauna" który mnie baaaardzo irytował.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Nie czytałam tej książki, ale też tak czasami mam, że książki trochę podobne opisem już się nie chce czytać.

      Usuń
    2. Akurat to film, nie książka ;P

      Usuń
    3. Aa.. to może obejrzę :D

      Usuń