[06]" Nadchodzi czas, kiedy będzie trzeba wybrać między tym co dobre, a tym co łatwe."- J.K.Rowling

Hej!




Autor: J.K.Rowling
Tytuł: Harry Potter i Zakon Feniksa
Seria: Harry Potter
Liczba stron: 960
ISBN: 83-7278-096-X
Wydawnictwo: Media Rodzina



   A więc to już piąta część Harrego Pottera, jednej książki z 7, autorstwa J.K.Rowling, których się tak naprawdę nie zapomina.Na prawdę już nie mogę się doczekać 8 części! Jeszcze nasza pani od polskiego uwielbia Harrego Pottera, a teraz mamy dział o książkach o wszystkim co jest z tym związane. Ale powiem wam ,możecie w to nie uwierzyć w mojej klasie tylko ja czytam książki i tylko ja czytam Harrego Pottera! :( A teraz recenzja:


 Harry jest już na piątym roku w Hogwarcie. Jest to dla niego trudny rok, iż w wakacje w sierpniu musiał udać się na przesłuchanie. W wakacje zaatakowali jego i Dudleya dementorzy. Naprawdę dla mnie to było wielkim zaskoczeniem a dla was? Harry obronił i siebie i kuzyna lecz użył czarów, nielegalnie  a więc musiał zjawić się na przesłuchanie, od tego zależało czy pozostanie w szkole magi i czarodziejstwa. To była dla Harrego katastrofa, jednak we wszystkim wspierał go Syriusz. Jak by tego wszystkiego było mało ministerstwo wysyła jedną osobę, od siebie panią Umbridge , której szczerze nie nawiedziłam. Profesor Umbridge obejmuje posadę nauczyciela obrony przed czarną magią a  na jej lekcjach uczniowie wcale nie używają czarów dlatego też Harry z przyjaciółmi tworzy pewną grupę GD. Niestety na piątym roku uczniowie muszą zdawać sumy. Harrego Rona i Hermionę gnębi też to co dzieje się z Hagridem nauczycielem opieki nad magicznymi stworzeniami. Hagrid jednak wraca po dwóch miesiącach do szkoły cały poobijany i nie chcę im wyjawić swojego sekretu dopiero później go wyjawia. Harrego nawiedzają też częste sny o tym co robi Voldemord widzi także coś co się dzieję potrafi zobaczyć niektóre rzeczy, dlatego też Dumbeldore prosi profesora Sneipa aby nauczał Harrego lekcji oklumencji , jednak Harremu się to zbytnio nie udaję, ale także po ty co ujrzał w myślodziewni. Sneip rezygnuje z uczenia Harrego. Harry często pisze z Syriuszem i dowiaduje się rożnych rzeczy o zakonie. Nikt nie chce wierzyć też Harremu że Voldemord powrócił. Jednak Harry-emu śni się kolejny sen, Voldemord znowu zawładnął jego umysłem , Harry myśli że on ma ma Syriusza i udaje się do departamentu tajemni.Co spodka tam Harrego i ich przyjaciół? Tego dowiecie się w piątej części Harrego Pottera.



Książka jest pełna napięcia nie mogłam powstrzymać tchu kiedy ją czytałam. Pomimo sporej ilości stron szybko się ją czytało, jak każdą książkę z serii Hp. Naprawdę ogromne gratulacje dla pani Rowling za napisanie wspaniałej serii. Fabuła jest pełna emocji wydarzeń rożnych zdarzeń tak samo tych nieprzyjemnych jak też przyjemnych. Czasami na początku książki pojawia się tajemnica jakiś sekret i chce się  wiedzieć co się stanie a to się okazuje dopiero na końcu książki a czytającego czyni tak ciekawym, czekającym na te chwile, że  nie może oderwać oczu od  książki. 

 Razem z bohaterami możemy przenieść się do wspaniałego świata czarodziei. Niektórzy mówią że nie wolno poszczać wodzy fantazji tylko twardo stąpać po ziemi, ja się  na przykład z tym nie zgadzam, bo według mnie każdy powinien się choć na chwile oderwać od rzeczywistości. Każdy powinien wziąć do ręki  książkę pani Rowling Harrego Pottera i przeczytać  nawet dzisiaj  chociaż jeden fragment.

Polecam wszystkim serię Harrego Pottera ,bo jest to jedna z wspaniałych książek, których jak powiedziałam na początku, się nie zapomina. W całej serii występują wspaniałe wydarzenia, jeśli nie czytałeś/aś to nie ma co się zastanawiać musisz wziąć do ręki jedna z książek z serii i koniecznie poznać przygody Harrego i jego przyjaciół. Dajcie się ponieść wyobraźni.


 


Udostępnij ten post

8 komentarzy :

  1. Czytam ją już od wakacji i nie umiem przebrnąć, bo nie dość, że jest gruba i ciężka to jeszcze cały czas wyskakuje jakaś inna książka. Jednak historia wspaniała bo jakżeby inaczej! #potterhead <3
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak wiele osób nie czytało jeszcze żadnej książki z serii o Harrym. Ja jestem prawdziwą fanką, książki kupowałam zawsze w dni premiery i pochłaniałam je razem z tatą od 4-tego roku życia. Uwielbiam <3

    Pozdrawiam ciepło, bookworm :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wszystkie części harego oprócz tej i księcia półkrwi ;)
    Wiesz, że mój blog nazywa się tak samo! Powiem tak- byłam pierwsza XD
    Fanka książek pozdrawia :*
    http://fanofbooks7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hah :D
      Nie wiedziałam mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :)

      Usuń
  4. Harry, Harry, Harry <3 Cudowny, genialny Harry <3 Nawet nie wiem ile razy czytałam tą serię i kiedy czytałam ją po raz pierwszy. Tata czytał mi go odkąd pamiętam i nigdy nie mam go dosyć <3
    Pozdrawiam cieplutko i czekam na kolejne posty :*

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń