[05] "Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół."

Hejka!


Autor: Antoine de Saint Exupery
Tytuł: "Mały Książę"
Liczba stron:122
ISBN: 978-83-274-4090-7
Wydawnictwo:OLESIEJUK
Moja ocena:10/10




  "Mały Książę" ... Fabuła książki zaczyna się od przylotu pilota na pustynie. Pustynię po której spacerował Mały książę. Poprosił on pilota o narysowanie baranka. Pilot narysował mu kilka baranków, lecz tylko ten narysowany w pudełku, gdzie nie było go widać był dla małego księcia idealnym. Pilot zostaje na pustyni 8 dni w towarzystwie małego chłopca. Mały książę choć jest jeszcze dzieckiem rozumie więcej i posiada taką wiedzę jakiej nawet dorośli nie mają. Chłopiec opowiada pilotowi o kilku planetach, na których, rządzą dorośli, ale też i o swojej, na której jest, tylko on i jego róża, ale też i o przygodzie z lisem.



        "..dobrze się widzi tylko sercem.To co najważniejsze, jest niewidzialne dla oczu."

  Książka ta zawiera wiele ważnych informacji, pouczeń czy też cytatów. Po przeczytaniu nie mogłam się szczerze pozbierać,ponieważ książka wzruszyła mnie do bólu. Trzeba przyznać autorowi naprawdę ogromne gratulacje!Trzeba przyznać, że choć książka krótka to jest wspaniała.

                    "Człowiek naraża się na łzy, gdy raz pozwoli się oswoić."


 W książce wszystko mi się podobało, ale najbardziej spodobała mi się  rozmowa z lisem, ten fragment zawierał tyle pouczeń, tyle informacji, tyle ważnych rzeczy, że wracałam do niego kilkukrotnie. Również  bohaterów, bardzo ich polubiłam, szczególnie głównego, po prostu zakochałam się w nim.


"– Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie!
– A jak to się robi? – spytał Mały Książę.
– Trzeba być bardzo cierpliwym. Na początku siedzisz w pewnej odległości ode mnie, ot tak, na trawie. Będę spoglądać na ciebie kątem oka, a ty nic nie powiesz. Mowa jest źródłem nieporozumień. Lecz każdego dnia będziesz mógł siadać trochę bliżej…"


 Polecam tą książkę każdemu w jakim kol wiek jesteś wieku. Autor jak sam powiedział na wstępie:"Przepraszam dzieci, że poświęcam tę książkę komuś dorosłemu...Gdyby jednak te wszystkie usprawiedliwienia okazały się niewystarczające, to chcę poświęcić tę książkę dziecku, którym był kiedyś ten dorosły.Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi (tylko nie wiele o tym pamięta)." I tu chyba każdy się z autorem zgodzi,  to jest  wspaniałe napisać książkę dla dzieci która będzie tak przemawiać do dorosłych.

"Ludzie z Twojej planety hodują pięć tysięcy róż w jednym ogrodzie… i nie znajdują w nich tego, czego szukają… A tymczasem to, czego szukają, może być ukryte w jednej róży."



Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Niedawno czytałam ,,Małego Księcia" i po prostu skradł on moje serce. Jest to bardzo krótka książka, lecz pełna pouczeń i ważnych treści. Bardzo podobało mi się też to, że dla każdego ta książka ma coś innego- kiedy czytałam ja jako dziecko widziałam tylko ciekawą historię. Teraz odkryłam treści, których przesłania wtedy nie byłam w stanie znaleść.
    Pozdrawiam cieplutko i czekam na kolejne posty :*

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Mały książę" jest przecudowny. To chyba moja ulubiona książka, najukochańsza, która chwyta mnie za serce jak mało która. Uwielbiam ją do tego stopnia, że kiedy rozważałam różne wzory tatuażu, który sobie zrobiłam, to zastanawiałam się czy nie przenieść na ciało rysunków z tej książki, haha :D

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  3. "Małego księcia" czytałam kiedyś w szkole, ale właściwie go nie doceniłam, dlatego jakiś czas temu stwierdziłam, że muszę odświeżyć lekturę i się zakochałam. Uwielbiam tę krótką powieść, ponieważ pokazuje, że można przekazać tak wiele w tak pięknych słowach. Jest to jedna z moich ulubionych książek:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  4. Mały książę <3 jejku uwielbiam tę książkę, jest naprawdę bardzo piękna, od groma w niej pięknych cytatów :) Uwielbiam momenty wędrowania po planetach i spotykania tych wszystkich osób, uwielbiam moment z lisem, kiedy to Mały Książę go oswaja :)
    Bardzo ciekawa recenzja :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z lepszych książek! Jestem pewna, że nie raz jeszcze do niej wrócę <3
    Buziaki,
    SilverMoon :*

    OdpowiedzUsuń