[03] Wystarczy tylko odnaleźć tę drugą osobę żeby być sobą.

Hej!



Autor: Jennifer Niven
Tytuł:"Wszystkie jasne miejsca:
Seria:---
Liczba stron:420
ISBN:978-83-64481-71-0
Wydawnictwo:Bukowy Las 
Moja ocena: 8/10


 Fabuła  książki "Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven opowiada o:
Violet Markey -dziewczynie która odlicza dni do końca szkoły, nie może się pozbierać po śmierci siostry
Theodor Finch - codziennie myśli o samobójstwie ale i o tym co może zrobić żeby pozostać przy życiu
Pewnego dnia Finch i Violet spotykają się na dzwonnicy ,6 metrów nad ziemią nie do końca wiadomo kto komu ratuje życie, jednak w szkole wszyscy myślą że to Violet (sławna w szkole) ratuje życie Finchowi (szkolny wariat "wariat Finch").




 "Byłaś pod każdym względem wszystkim, czym można być. [...] Gdyby ktokolwiek mógł mnie uratować, byłabyś to Ty."

A kiedy Violet i Finch zaczynają pracować nad projektem geograficznym o cudach Indiany, odkrywają różne zakątki Indiany ,dobrze się bawiąc i poznając siebie nawzajem. Violet i Finch wspólnie przeżywają wiele wspólnych chwil oraz przygód. Dzięki Finchowi Violet dokonuje rzeczy których od śmierci siostry nie robiła i nigdy o tym nie myślała nawet żeby to zrobić  np. jak jazda samochodem czy prowadzenie stronki internetowej.Theodore właśnie dzięki Violet chcę żyć i uświadamia sobie ,że jednak idealne dni istnieją. Finch uświadamia sobie, że to Violet jest jedyna osobą dla której chce i pragnie żyć, a Violet uświadamia sobie że bardziej kocha tego "Wariata Fincha" niż Ryana czy Roamera.  Obydwoje bohaterzy uświadamiają sobie że są dla  siebie wszystkim.

Uwaga spoiler!:Jednak jedno z nich popełni próbę samobójczą, ale przed tem zostawi zagadki dla tej drugiej, która je odnajduje.

 Czytając tą książkę nieźle się bawiłam, byłam ciekawa co się stanie, przezywałam ją jakbym tam gdzieś była. Bardzo mi się spodobała ta książka,  nad każdym fragmentem książki się zastanawiałam, szczególnie poruszyły mnie momenty, w których Finch mówi jak się ludzie zabijają, jakie błędy popełniają.

 Do przeczytania tej książki zachęciła mnie moja koleżanka - Zuzia, za co bardzo jej dziękuję, bo nie wiem czy sama sięgnęłabym po tą książkę. Książka mi się spodobała a w szczególności  główna bohaterka: Violet , niestety Finch niezbyt przypadł mi do gustu (jest dziwny) .W tej książce także mi bardzo spodobała ogółem fabuła, ponieważ porusza bardzo ważny fakt o tym ile ludzi zabija się poprzez samobójstwa na świecie.

 Jeśli lubisz czytać wesołe książki to ci powiem że nie jest to raczej książka dla ciebie. Ta książka jest dla osób, które lubią książki poruszające, ale jednocześnie smutne, bo w książce są wprawdzie poruszane momenty radosne fajne itd. ale głównie tematem książki jest samobójstwo. Więc jeśli lubisz książki z dramatycznymi zakończeniami , to może być książka dla ciebie!











Udostępnij ten post

6 komentarzy :

  1. Bardzo ciekawa recenzja. Po przeczytaniu jej muszę koniecznie sięgnąć po tę książkę, bo jestem jej ciekawa :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka spogląda nam z każdego miejsca, muszę ją przeczytać, tematyka świetna.
      Pozdrawiam
      Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

      Usuń
  2. Nie byłam pewna, czy to jest książka dla mnie. Teraz wiem, że się tego nie dowiem jeśli po prostu nie sięgnę po tę pozycję i jej nie przeczytam, bo innego sposobu by się tego dowiedzieć nie ma. Zachęciłaś mnie do ,,Wszystkich Jasnych Miejsc''. Świetna recenzja :***
    Pozdrawiam cieplutko ;-)
    http://atramentowe-ruiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo ,że przeczytasz tę książkę :D

      Usuń