[02]"Ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze" - początek wspaniałej serii "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"

Hej! 

 

Znalezione obrazy dla zapytania harry potter kamień filozoficzny

Autor: J.K.Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
Seria: Harry Potter 
Liczba stron:314
Wydawnictwo:Media Rodzina
Moja ocena: 9/10


     Harry Potter i Kamień Filozoficzny jest to pierwsza część z wspaniałej serii J.K.Rowling. Fabuła opowiada o kończącym w lipcu,w wakacje 11 lat. Chłopiec został przygarnięty przez ciotkę i wuja ,ponieważ jak mu mówiono jego rodzice zginęli w wypadku. Chłopiec od urodzenia posiadał bliznę na czole w kształcie pioruna, zawsze myślał że się z tym urodził.


   Pewnego dnia w wakacje, kiedy jadł śniadanie była poczta jak zwykle poszedł po nią i zobaczył list,do niego. Chłopiec nigdy nie dostawał listów, był chudy i szczupły nosił ubrania po kuzynie Dudleyu , mieszkał w małej komórce pod schodami. Chłopiec przed dostaniem listu był w zoo bo nie było z kim go zostawić i był bardzo zdumiony kiedy rozumiał mowę węży. Powróćmy do listu. Gdy wuj zobaczył list wziął i go porwał był przestraszony. W następnych dniach pojawiało się mnóstwo listów ale wuj nie dał Harremu ani jednego do ręki na około domu zaczęły pojawiać się sowy wuj postanowił wyprowadzić się z rodzina i Harrym na odludzie ale i tam pewnej nocy ktoś dotarł.
   Był to Hagrid pół olbrzym z tortem urodzinowym dla chłopca. I opowiedział mu że on jest czarodziejem i może jeśli chce uczęszczać do najlepszej szkoły dla czarodziei do Hogwartu. Chłopiec dowiedział się od Hagrida wiele rzeczy min. że jego rodzice byli czarodziejami i zginęli z rąk złego czarodzieja chciał zabić Harrego ale zaklęcie odbiło się od jego czoła zostawiając cześć Voldemorda w nim . I z tond ta blizna na czole.

 "Patrząc na ciemność lub śmierć boimy się nieznanego - niczego więcej."

   Chłopiec przyjmuję ofertę i zaczyna naukę w Hogwarcie, gdzie poznaje przyjaciół Rona i Hermionę z którymi razem trafia do Gryfindoru . Chłopcy na początku nie lubili Hermiony ale potem zostali przyjaciółmi. Przyjaciele mają wiele przygód w nowej szkole min. Z trollem, szukają czym jest kamień filozoficzny i jaką ma moc.

"Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą się zakończyć przyjaźnią..."


 Dlaczego warto polecić tą książkę? Książka zawiera w sobie dużo fantastyki, więc jeśli to twój gatunek bierz tę książkę do ręki nie zwlekaj.Książka jest nie zwykle wciągająca. W książce pojawiają się też bardzo fajni (prawie wszyscy) bohaterowie. 

Co w tej książce mi się spodobało? W tej książce spodobali mi się jak już wcześniej mówiłam bohaterowie, w szczególności Dumbeldor, Harry Hermiona i Ron. Bardzo w tej książce jak i w następnych częściach polubiłam szczególnie mecze Quidicha.


   "Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet jak odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić."

   Mogę wam też powiedzieć, tylko nie śmiejcie się ze mnie, że oglądając film tej części zawsze bałam się końca i zamykałam oczy. Żadnej części się nie bałam, tylko tej jednej .:D


"(...) ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze."




Udostępnij ten post

16 komentarzy :

  1. Ohh Harry Potter <3 Uwieeelbiam :D przeczytałam całą serię ( a raczej te części które wtedy były wydane w Polsce) Jak miałam jakieś 8 lat i od tamtego czasu wróciłam do całej serii 11 razy, za każdym razem bawiłam się niesamowicie <3 Świetny post :*
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię czytać Harrego Pottera, ale ja jestem dopiero na 5 części ;/

      Usuń
  2. Dobra recenzja, co do Harry'ego czytałam i bardzo lubię :)
    Obserwuję i zostaję na dłużej.
    Pozdrawiam, Kinn.
    http://zagubieni-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham całą serię <3 To od niej zaczęłam przygodę z czytaniem! ^^
    Jeśli chodzi o recenzję, mam radę: wystrzegaj się spojlerów ;)
    Tekst wokół gifa jest streszczeniem początku książki, a to trochę razi w oczy ;) I może rozwiń troszkę Twoją opinię? Jest bardzo króciutka, a osobiście byłam niej bardzo ciekawa ^^
    Obserwuję i zostaję na dłużej! :)
    Ps. Witamy w blogosferze!

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za dobre rady :D Na pewno z nich skorzystam Buziaki :*

      Usuń
  4. Harry jest świetny! Z okazji wyjścia 8 części zdecydowanie muszę sobie go odświeżyć ;)
    Pozdrawiam
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter. Wspaniałe książki do których można ciągle wracać i się nie nudzą. :D
    Zapraszam do mnie! :)
    canevautrien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś uciekałam od książkowego HP, a dziś go uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, do czytania tych książek nakłoniła mnie siostra :D

      Usuń
  7. Harry jest świetny :D To jest książka, która nigdy się nie nudzi :D

    amatorskie-rysowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Harry jest wspaniały <3 Nie wiem nawet ile razy go już czytałam, zwłaszcza, że tata czytał mi go zanim ja sama potrafiłam czytać :D Jest to książka dla wszystkich, w każdym wieku :D
    Obserwuję i czekam na kolejny post ^.^ Pozdrawiam cieplutko <3

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń